Mag je een nietmachine waarmee je kan schieten (schietnietmachine) meenemen in het vliegtuig?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Dat mag.
Je dient het te melden en het moet als ruimbagage mee.
Er komen dagelijks zelfs vuurwapens mee in de ruimen van vliegtuigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee dat mag niet. ze zien het als wapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Er is trouwens geen enkele manier om het vliegtuig in te komen met zo een stuk metaal in je handbagage.
AWM
14 jaar geleden
Waar heb je dat ding dan voor nodig in een vliegtuig is de vraag die dan meteen in mij opborrelt.

Lijkt mij dat als je niet eens een nagelschaartje of een flesje drinken mee mag nemen, dit ook niet mag.

Dit lijkt me duidelijk dat je dit als wapen kan gebruiken. Dus nee, mag niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die zijn meestal van metalen onderdelen gemaakt en van metalen onderdelen kunnen ook een steekwapen maken dus dat is verboden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de koffer. Bij de scan zal je koffer w.s. gecontroleerd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar kom je niet mee door de douane, en nu al helemaal niet meer, na die laatste aanslag.
De eerste vraag die opkomt: Valt dit ding onder de wapenwet? (In de bouw gebruiken ze van die apparaten waarmee ze spijkers vast schieten....daarvoor heb je een wapen vergunning nodig)

Tweede vraag is: Welke reden heb je om dat ding mee te nemen. In de hand bagage mag sowieso niet maar in de normale bagage , mits alle vergunningen bij zowel het land waar je vertrekt als het land waar je naar toe gaat op orde zijn, waarschijnlijk wel.

Wel VOORAF aanmelden bij de luchtvaart maatschappij en navragen of ze dit apparaat accepteren als bagage.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je die nietmachines waar men spijkers in het beton kan kan schieten die mag je helemaal niet meenemen in het vliegtuig die vallen onder de wapenwet en voor die hele zware nietmachines heb je volgens mij nog wapen vergunning voor nodig.