Gister vloog er een passagiersvliegtuig over die begeleid werd door 4 gevechtvliegtuigen. Weet iemand wat er aan de hand was en of dit vaker gebeurd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dit is vaker gebeurd. Als de bemanning geen antwoord geeft stijgen onmiddellijk F16's op, want men wil geen herhaling van 9/11 en er kan een kaping aan de hand zijn. Het toestel wordt dan neergehaald voordat het een stedelijk gebied bereikt. Gezellig.
Maar de F16's worden ook wel eens ingezet als eerbetoon aan inzittenden. Bijvoorbeeld onze voetballers, ook belangrijk!
escape
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
escape, ik heb twee aanvullingen op je antwoord: de procedure met de F16's bestond ook al vóór 9/11 en het neerhalen van een passagiersvliegtuig is (vanzelfsprekend) alleen een uiterste middel, als er daadwerkelijk geen andere mogelijkheid meer bestaat om een (grotere) ramp te voorkomen.