Wat is de maximum snelheid van 1 straalmotor?

Ik wil graag weten wat de maximum snelheid van 1 straalmotor is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ha, die JelleJT;

Een straalmotor zelf heeft geen snelheid maar levert de kracht die een vlieg-, vaar- of voertuig in staat stelt een bepaalde snelheid te bereiken. Om te weten welke snelheid kan worden bereikt zul je dus eerst het maximum vermogen van de straalmotor moeten weten en vervolgens de eigenschappen van het toestel waar deze in zal worden gemonteerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Straalaandrijving

de turbofan: een straalmotor met stuwkracht die een veelbladige propeller in een grote koker met stilstaande propellers aandrijft, dankzij ingepakte propellers zeer efficiënt tot 1000 km/h, bovendien relatief stil dankzij langzame propellerlucht die om snelstromende uitlaatlucht stroomt, voor grote verkeersmachines, weinig afname stuw/trekkracht met snelheid

de straalmotor: met een compressor aangedreven door een uitlaatturbine, stuwkracht door zeer snel uitstromende hete lucht, licht en eenvoudig maar inefficiënt en lawaaierig, voor kleine verkeers machines en gevechtsvliegtuigen, vrijwel constante stuwkracht

de ramjet: een straalmotor zonder compressor voor snelheden van mach 2 tot mach 6

de scramjet: een straalmotor zonder compressor voor snelheden van mach 5 tot mach 20

ik hoop dat je hier je antwoord hebt..