Is de kans groot dat een vliegtuig neerstort, als plotseling iedereen hoog in de lucht zijn mobiele telefoon/netwerken inschakelt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

de kans is er altijd. Maar die is net zo groot als dat er 2 mensen of zelfs 1 hun telefoon aanhebben.

Je moet eerst weten waarom dat is:
Alle electronische apperaten met een antenne mogen NIET gebruikt worden. Dat komt omdat het kan interferen met de communicatie- en navigatie in de cockpit) Krijg je die indicaties in de cockpit, dan ga je uiteraard behalve je noodsignalen, alles in werking zetten. Je gaat voorrang krijgen om zo veilig mogelijk ergens te landen. Ze hebben bijv een satcom ( sateliet communicatie lees: foon) daarmee bel je zelfs vanaf de himalaya... Problemen: kan behoorlijk ja. Spontaan neerstorten: Nee...

Toegevoegd na 1 minuut:
En in eenander geval zullen ze de passagiers kunnen vragen te dubbel checken of alle apparatuur ( maar dan ook alles- laptops ipods etc) uitstaat en de stewardessen dit laten controleren...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
volgensmij hebben de meeste mensen hun telefoon gewoon aanstaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dus ze negeren de regels? en zitten zelf in een risico situatie? denk niet dat iemand zo onverstandig is. Temeer omdat het ook een paar keer omgeroepen wordt en gecheckt...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@wow: Volgens mij niet hoor, wordt allemaal zorgvuldig gecheckt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je gaat ver hoor... dit kun je toch onmogelijk vergelijken met wapens en spuitbussen! Voor een ieders veiligheid is het van belang die apparatuur uit te zetten, en dat wordt altijd verteld in de filmpjes (heb zelf al vaak genoeg gevlogen, en weet ook dat deze filmpjes voorafgaand aan de vlucht verplicht zijn). Je kraamt dus een en al onzin uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als er een reele kans zou zijn om met een gsm een vliegtuig neer te halen had al qaida dat al vele malen gedaan.
De kans is onwaarschijnlijk klein dat er ernstige storingen ontstaan in een vliegtuig door het beperkte signaal van telefoons.
De piloten zullen het wel vervelend vinden als er kraak en stoorgeluiden op de intercom optreden, daarom moeten de telefoontjes uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@gewooneenga: KLM komt 2014 met beperkt internet ( hoorde ik net via een betrouwbare bron) maar nog niet op alle vluchten...
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Nou ik kan me herinneren dat er een zekere vlucht was op 11-09-2011 waarbij mensen die in 1 van de vliegtuigen zaten met hun mobiel naar huis belde om afscheid te nemen van hun familie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel Enjenj! Sommige antwoorden zijn ook heel goed ;-)

Andere antwoorden (3)

Neerstorten zal wel niet gebeuren maar het magnetisch veld zou de koers kunnen wijzigen omdat dit het navigatiesysteem ZOU kunnen ontregelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
- het electromagnetisch veld van je telefoon doet niets met het magnetisch veld van de aarde.
Nee, dat soort verhalen kun je verwijzen naar het rijk der fabelen.
Met de hedendaagse techniek al helemaal.
Een beetje vliegtuig is reeds van zichzelf al voorzien van internet.

Anders wordt het als ten tijde van een crisis de piloot en de rest van de bemanning volop aan het sms-en en aan het twitteren zijn.

Toegevoegd na 7 minuten:
Anders werd het niet eens toegestaan om deze zaken mee te nemen aan boord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als er een reele kans zou zijn om met een gsm een vliegtuig neer te halen had al qaida dat al vele malen gedaan.

De kans is onwaarschijnlijk klein dat er ernstige storingen ontstaan in een vliegtuig door het beperkte signaal van telefoons.

De piloten zullen het wel vervelend vinden als er kraak en stoorgeluiden op de intercom optreden, daarom moeten de telefoontjes uit.