Welk vliegtuig is zuiniger, de A350 of de B787?

Dus welke per passagier het minst verbruikt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Dat is om meerdere redenen niet te beantwoorden: de A350 heeft nog nooit gevlogen, dus weet met nog niet of het verbruik waar Airbus zich op richt gehaald kan worden. Verder ligt het er ook nog maar aan welke keuzes de maatschappijen maken wat betreft aantal stoelen en hoeveel klasses. Je kunt een economy cabine maken met veel stoelen dicht op elkaar, of een cabine met first/business en economy, en dat heeft invloed op het aantal passagiers dat je maximaal mee kunt nemen.

Toegevoegd na 5 uur:
In een presentatie van een paar jaar geleden zegt Airbus dat per zitplaats de A350-800 6% zuiniger is dan de 787-8, en 8% lagere operating costs. Zie slide 21 op http://web.archive.org/web/20090327094646/http://www.eads.com/xml/content/OF00000000400004/7/19/41508197.pdf (duurt even voor die laadt)

Ik vind het verschil in aantal zitplaatsen tussen die twee toch wel erg groot, dus het lijkt me niet een heel eerlijke vergelijking.
gvrox
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
Goeie toevoeging, inderdaad kunnen de airlines vaak nog kiezen uit verschillende (merken) motoren. En nieuwe modellen vliegtuigen zijn vaak nog niet uitontwikkeld, de fabrikanten voeren verbeteringen uit om gewicht te sparen of op andere manieren het verbruik te verminderen.