Hoe hebben ze de helikopter uitgevonden?

Is dit de insect, waarmee de helikopter is uitgevonden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Ooit moet iemand bedacht hebben dat het principe van de windmolen omkeerbaar was, maar wat waren de stappen?
De ventilator, het schroefvliegtuig.
Er is een tekening van Leonardo die een helikopter suggereert, maar voor mij geld toch een vliegend exemplaar als uitvinding; je kunt ook niet stellen dat Jules Vernes iets heeft uitgevonden.
Vaak vinden uitvindingen in stappen en door meerdere personen plaats en eigenlijk zijn ze allen 'uitvinder van''.
De helikopter kon pas vliegen toen er lichte en betrouwbare materialen (en motoren) waren, dus de ontwikkelaars van auto- en motorfietsmotoren hebben er evengoed aan bijgedragen. Toch +1 voor je vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Leonardi Da Vinci heeft dat uitgevonden... Hoe weet ik niet, maar wel wie...

Toegevoegd na 1 minuut:
Op je foto is een libel, en daar is niets helicopterigs aan hoor... Het vliegt met 4 vleugels, maar de libel slaat de vier vleugels en draait die niet zoals in een helicopter...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer voor XiniX, maar de écht vliegende helicopter is een uitvinding van de Hongaar Oszkar Asbóth en dateert uit 1928.
Hij heeft de uitvinding op zijn naam staan, maar anderen perfectioneerden het principe van de stabiliteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou OllekeBolleke, d'r ging al wat eerder iets de lucht in. Monsieur Paul zocht naast zijn bezigheden met fietsen, ook iets om 'hogerop' te komen!

De allereerste helikopter ging de lucht in op 13 november 1907. Deze helikopter was gemaakt door de Franse fietsenmaker Paul Cornu. Deze helikopter had twee rotors welke beiden aangedreven werden met een 24-pk motor. De helikopter steeg twee meter boven de grond en bleef minder dan twintig seconden in de lucht.