Het is mij opgevallen de laatste dagen dat er ook zwarte strepen omstaan achter een vliegtuig

Het is mij nog nooit eerder opgevallen. Was altijd wit. Wat kan daar de rede voorzijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.7K

Het beste antwoord

Het zal de schaduw geweest zijn van de witte streep; als die voor het oog overlappen dan ziet dat het er donker uit. De schaduw valt dan op een nevelige laag een stuk onder waar het vliegtuig vliegt.
gvrox
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is hetzelfde effect wat je met wolken hebt.
Wolken zijn altijd wit, maar als de zon er anders op valt of er niet is zijn ze heel donker.

Overigens zie je bij de start bij met name oudere vliegtuigen de eerste 2 a drie minuten nog wel zwarte rook vanwege de enorme hoeveelheid kerosine die verbrand wordt.

De op crusie hoogte vligende is puur condens en geen uitlaat gas.