Zijn er veel vrouwen bij de opleiding luchtverkeersleider/zijn er veel vrouwelijke luchtverkeersleiders?

Ik wil graag luchtverkeersleider worden (ik ben nu trouwens 16), en ben dus al een beetje bezig met meer informatie te zoeken...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Het is net als met alle andere beroepen, de vrouwen maken nu een 'inhaalslag'. Vroeger (30 jaar geleden) had je nauwelijks tot geen vrouwelijke agenten, geen vrouwelijke artsen, geen vrouwelijke advocaten, in die branches worden de mannen nu zelfs al ingehaald. Tot 1990 waren er in totaal nog steeds maar een stuk of 15 vrouwelijke luchtverkeersleiders. Er zijn de afgelopen 20 jaar steeds meer vrouwen bijgekomen, maar het zou nog veel meer kunnen en moeten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja hoor, zeker 1 op 4
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Wat is je bron voor die getallen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Werk bij een bedrijf waar men kandidaten werft/test.
Getallen heb ik niet, Ik werk op Schiphol en hoor zeer vaak dames stemmen voorbij komen. Ik weet in ieder geval wel dat het echt niet per se een mannen job is.
Dus als je echt geinteresseerd bent dan zou ik er voor gaan!