Mag je voor je maatschappelijke stage als Steward(ess)?

Mag je voor je maatschappelijke/snuffel stage een kijkje nemen als steward(ess) , dus weten weten wat een briefing inhoudt hoe de safety instructions worden uitgevoerd , hoe het eten wordt verzorgd etc?
Zo weet ik hoe een vlucht eruitziet voor een steward(ess)/Piloot .
En mag je dan ook mee op de vluchten ???

Ik ben een Jongen en doe Havo-3 .En ik wil dolgraag in het vliegtuig werken als Steward/Piloot .

Toegevoegd na 1 minuut:
En ik ben 15 Jaar .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Je schrijft maatschappelijke of snuffelstage. Ik denk dat je de snuffelstage in het laatste jaar van het VMBO bedoelt?

Daar hoef je volgens mij niet perse een stage voor te zoeken bij een niet-commerciële instelling. Ik ken iemand die het bij een webdesign bedrijf heeft gedaan, en ook iemand die bij de kapper om de hoek is gaan "werken". Het doel van de stage is een beetje snuffelen aan het echte leven, en ook kijken of wat je denkt dat je leuk vind ( waar je een richting voor het mbo voor gaat zoeken ) of dat ook echt leuk is.

Het probleem is echter dat de meeste bedrijven niet op 15-jarige stagiaires zitten te wachten helaas, je kost vooral tijd en tijd is geld. Maar proberen kan altijd! Ik zou zeggen, bel of ga langs bij het dichtstbijzijnde vliegveld ( langs gaan is altijd beter want dan kan jij je enthousiast presenteren en dan is de goodwill groter ) en vraag of je 2 weekjes mag meelopen.

Niet geschoten altijd mis!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is wat ik nu zal doen en het gaat om een gewone Maatschapelijke stage Havo

Andere antwoorden (3)

Nee dat is geen vrijwilligerswerk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, een maatschappelijke stage moet bij een niet-commerciële instelling zijn. Een luchtvaartmaatschappij is dit niet. Al zou het wel mogen dan ben je voor de meeste dingen ook nog te jong.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar als een luchtvaartmaatschappij het dan goed zou vinden kun je dat dan doen of mag dat niet . En zijn er geen uitzonderingen.
Het idee van de maatschappelijk stage is dat je iets doet ten goede van de maatschappij. Een commerciele functie in een commercieel bedrijf valt daar dus te allen tijde buiten. Eerder moet je denken in de richting van vrijwilligerswerk ; iets leuks doen met bejaarden, gehandicapten bezig houden, dieren verzorgen, dat werk. Wek dat normaliter niet betaald wordt, waar de mensen die in die instelling werken vaak niet of te weinig aan toekomen, en die met het echte werk niks te maken hebben - maar wel moeten gebeuren.

Het idee achter de maatschappelijke stage is namelijk het aanleren van maatschappelijke betrokkenheid / verantwoordelijkheid - niet een pretweekje meelopen met een leuk beroep. Deze vlieger gaat dus - jammer maar helaas - niet op.