Waarom gaat de KLM alleen op frituurvet vliegen op het traject Amsterdam-Parijs?

http://www.bbc.co.uk/news/business-13877623

escape
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha ! Ik herinner me mijn eigen (gerelateerde) vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/vliegtuig-aanpassingen-frituurvet-vliegen-voordelen.203135
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ze dan alleen over België vliegen en daar ruikt het toch al naar friettent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha Sjaan! xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha!

Het beste antwoord

"The Dutch airline KLM says it plans to use recycled cooking oil on 200 flights between Paris and Amsterdam."

"KLM said its supplies - which are collected from hotels, restaurants and factories before being sent to the US for refining - were currently only enough for 200 journeys."

Ze hebben dus maar een zeer beperkte hoeveelheid frituurvet. Jij zult ook begrijpen dat het veel makkelijker is om relatief kleine hoeveelheden naar een beperkt aantal vliegvelden te sturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (1)

Als je op andere als de standaard brandstof vliegt moet je dus op elk buitenstation ook die brandstof voorradig hebben. Daar het een "start" is begint men met 1 station.

Verder is het niet zo dat men net als EKrosine er zomaar even een paar miljoen inkoopt.