hoelang duurt het voordat de extra geloosde kerosine uit een vliegtuig de grond raakt ? zie uitleg

Wij wonen redelijk kort bij het AWACS veld bij Geilenkirchen in duitsland,ongeveer 30 kilometer.
Nu is het zo dat hij bij het landen altijd boven ons huis/dorp,zijn kerosine begint te lozen,is al jaren een gevecht tussen medici en Awacs,omdat in onze buurt heeel veeel luchtwegziekten voorkomen.
Maar hoe lang duurt het eigenlijk als een vliegtuig begint te lozen ,tot dat de kerosine ook echt de grond raakt,en raakt hij ook echt de grond ?
Je ziet dan een pikzwarte damp komen ,en je ruikt het ook flink.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Die kerosine raakt de grond nooit, die verdampt voordat hij de grond kan raken.
Overigens lozen vliegtuigen alleen kerosine in noodsituaties. Deze brandstof is veel te kostbaar om te verspillen.
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een effect als je net staat te bbq'en. (en hij vliegt vlak boven je tuin....)

Andere antwoorden (3)

Het meerendeel zal verdampen. En een echte plens kerosine zal je op de grond niet tegenkomen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste brandstof zal verdampen in de lucht. En een vliegtuig zal nooit z'n brandstof boven je woonwijkje dumpen meestal alleen boven zee of weiland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet.

A) men dumpt niet boven bewoond gebied.
B) niet elk vliegtuig kan dumpen. (groot misverstand)
C) het vervliegt direct in de lucht.
D) als er geen tijd is om boven zee te dumpen is er geen tijd om te dumpen dus land men met brandstof. (wel het hele vliegtuig in revisie vanwege beschadigingen aan landingsgestellen ophanging)