Kan ik zonder problemen pepperspray meenemen vanuit Nederland naar Nigeria per vliegtuig?

Als je meerdere maanden naar Nigeria gaat, en de pepperspray in je baggage stopt. Krijg je dan problemen met douane?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterker nog, ook als je niet gaat vliegen ben je strafbaar met pepperspray in je bezit.
Het valt namelijk onder de wapen wet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom wil je wapens meenemen in een vliegtuig????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat hier niet om mezelf, maar om een meisje. 5 Maanden als blond jong meisje rondlopen in Afrika brengt nogal wat risico met zich mee. Pepperspray zou je uit sommige hachelijke situaties kunnen redden. Doe niet zo overdreven Paulost; Het gaat hier gewoon om de bagageruimte, dus er is helemaal geen toegang tot de pepperspray op het vliegtuig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat het een gevoel van veiligheid geeft maar het blijft een wapen.en dus verboden

Het beste antwoord

ja, daar krijg je erg veel problemen mee. Het staat op de lijst van zaken die je niet mee mag nemen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Pepperspray valt voor de luchtvaart onder Chemische en toxische stoffen / uitschakelingsstoffen. Je mag deze ook niet in de baggage in het ruim vervoeren.

In de richtlijnen m.b.t. verboden middelen staat:

Alle chemische en toxische stoffen die een gevaar vormen voor de gezondheid van passagiers en bemanning of voor de veiligheid van het vliegtuig of eigendommen, zoals:

- Zuren en alkali's, bijv. Natte batterijen
- Corrosieve of bleekmiddelen, bijv. Kwik, chloor
- Uitschakelingsstoffen in spuitbus, bijv. Mace, pepperspray, traangas
- Radioactief materiaal, bijv. Medisch of commerciële isotopen
- Gif
- Besmettelijk of biologisch gevaarlijk materiaal, bijv.Besmet bloed, bacteriën en virussen
- Materiaal dan spontaan kan ontvlammen of ontbranden
- Brandblussers

Toegevoegd na 40 minuten:
Omdat in Nederland Pepperspray valt onder de categorie II van de wapenwet zal als je op Schiphol wordt aangehouden met Pepperspray de reis waarschijnlijk niet mogen voortzetten. De strafmaat in deze categorie kan maximaal 4500 euro zijn, maar kan in de praktijk best 250 euro boete en voorwaardelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt daar ongetwijfeld grote problemen meekrijgen, ze zijn verboden om in de bagage te vervoeren.

Zie onderstaande lijst KLM
Chemische en toxische stoffen
Het is verboden om chemische of toxische stoffen mee te nemen, die gevaarlijk zijn voor de gezondheid en eigendommen van passagiers en bemanning of voor de veiligheid van het vliegtuig. Hieronder vallen:

besmettelijk of biologisch gevaarlijk materiaal, zoals geïnfecteerd bloed, bacteriën en virussen
bijtende middelen of bleekmiddelen, zoals kwik en chloor
brandblussers
gifstoffen
materiaal dat spontaan kan ontvlammen of ontbranden
radioactief materiaal, zoals medicinale of commerciële isotopen
uitschakelingsmiddelen in spuitbus, zoals mace, pepperspray en traangas
zuren en alkalies, zoals 'natte' batterijen die kunnen lekken

Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met uw reisbureau of met Telefonische Reserveringen

Terug naar bovenPrint deze pagina

Veelgestelde vragen
Zie ook
Vergunningen voor het reizen met vuurwapens
Contacteer het KLM

Service Centre
12 jaar geleden
Ja pepperspray is een verboden wapen. Bij aantreffen ga je dus het vliegtuig missen en mag je gebruik maken van de gastvrijheid van de marechaussee.