Ik weet dat er geen vloeistoffen mee mogen in de handbaggage van een vliegtuig. Mag je een kleind deo-flesje (35 ml) meenemen?

Ik hoorde dat je wel een kleine hoeveelheid vloeistof mag meenemen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (8)

Nee, die wordt helaas in beslag genomen, spreek uit eigen ervaring :) omdat er dan te veel druk op staat, waardoor er onploffingen kunnen verooorzaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben in april en mei met mini deo gevlogen. Netjes in de bak gelegd bij de bsgagecheck geen probleem. Blijkbaar verschilt dat per airport?
Utrecht
12 jaar geleden
Ik neem al jaren kleine deo spuitbusjes mee in m'n handbagage. Nooit problemen mee gehad.
Je mag 10 flesjes of potjes meenemen die per stuk maximaal 100 ml of gr mogen wegen. Die potjes moeten in een speciaal zakje dat je op het vliegveld kunt kopen.
Labello, lippenstift, neusspray et cetera tellen ook mee in de tien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kopen hoeft op Schiphol niet, ze liggen daar gratis klaar.
Je kan ook een hersluitbaar diepvrieszakje van thuis meenemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles moet wel in een zakje van max. 1 liter passen, 10 x 100 ml gaat dan niet passen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt bij de DA voor iets van een euro ofzo ook een tasje kopen met van die mini flesjes waar je dingen in kan doen voor het vliegtuig. Dan kun je dat thuis vast regelen
Ja dat mag, ik spreek ook uit eigen ervaring. Bij mij werd hij in mijn gandbagage niet ingenomen. Of ze zagen het alle 4 de vluchten niet maar dat lijkt me sterk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen mag één plastic zak meenemen. In de plastic zak mag je maximaal 1 liter vloeistof meenemen. In iedere verpakking mag maximaal 100 milliliter zitten.
Voorbeelden van producten die je in een plastic zak moet stoppen zijn:
- Drankjes.
- Gels en sprays zoals shampoo, crème, parfum, deodorant en scheerschuim.
- Vloeibare etenswaren, zoals jam en yoghurt.
12 jaar geleden
Bij mij werdt ie afgepakt, deoroller of stick mocht wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neemt u vloeistoffen, gels of spuitbussen mee of koopt u deze vóór de paspoortcontrole en heeft u deze niet nodig aan boord? Dan adviseren wij u deze in uw ruimbagage te stoppen, voordat u incheckt.

Er is een lijst met verboden goederen handbagage
Maar:
Aan deze lijst kunt u geen rechten ontlenen. De beveiligingsmedewerker behoudt altijd het recht om alsnog vanwege veiligheidsredenen een artikel te weigeren.

Ik zou dus dat flesje deo - als je dat in je handbagage wilt hebben - in een afsluitbare plastic zak doen.
En de rest van je vloeibare spullen gewoon in de koffer.

http://www.schiphol.nl/Reizigers/OpSchiphol/Bagage/RegelsHandbagage.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook bij mij werd het flesje deo afgepakt. Terwijl ik mijn Desinfecterende Middel wel onverpakt mocht meenemen (niet in plastic zakje)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan ook deo flesjes die je niet moet spuiten maar rollen . Hier zit geen druk in . Dit mag wel denk ik