hoe zit het met het overgewicht van de bagage met vliegen

ik ben naar Vietnam gevlogen en heb een retourticket, mijn incheck bagage was 4 kilo te zwaar, ik moest per kg 45 euro betalen, nu is mijn vraag, is die 45 euro/kg ook voor de retourvlucht of moet ik straks nog een keer betalen

12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat ligt aan de baliemedewerkster in Vietnam.
Als die je koffer ook te zwaar bevinden dan moet je dat betalen ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nu als je terug ook een overgewicht hebt,doe je je zelf de das om,regels zijn er niet voor niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je bijvoorbeeld shampoo etc had meegenomen kan je dit de terug reis beter achterlaten en heb je waarschijnlijk 3 of minder kilo aan overbagage. Normaal gesproken als de stewardess in een goede bui is krijg je alleen een waarschuwing dat je de volgende keer wat minder mee moet en hoef je niks te betalen.
Anders moet je het voor de terug reis inderdaad weer overbagage betalen.
Goede tip voor de volgende keer. Als je met KLM vlieg kan je voor rond de 50 euro een extra koffer meenemen van 20 kilo. Dit moet je dan wel vermelden als je online gaat inchecken of zelfs al bij het kopen van de ticket. Heb je dus 20 kilo voor 50 euro..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overgewicht in de bagage moet je altijd betalen, daar kom je niet onderuit. Sommige balimedewerkers nemen het wat minder nauw, maar daar moet je niet van uit gaan. Probeer op de terug reis zoveel mogelijk overbodige spullen te dumpen, zoals; tandpasta, shampoo, oude handdoeken en t-shirts, snoep, etc.....
Je moet dan natuurlijk niet je koffer vol proppen met souvenirs, anders heeft het niks geholpen.
Een andere mogelijkheid is natuurlijk om zoveel mogelijk in je handbagage te doen, dus zorg voor de grootst mogelijke handbagage (voor de exacte afmetingen kun je kijken op de website van je vliegmaatschappij).
Succes... :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je overgewicht opsturen per zeepost. Doet er wel 2 maanden over maar is veel goedkoper dan bijbetalen in het vliegtuig. Andere optie, probeer op de website van je luchtvaartmaatschappij extra bagage bij te kopen. Als dit kan is het soms voordeliger dan overgewicht