hoe kom je aan kalmeerende pilletjes?

ik heb nog nooit gevlogen, deze vakantie ga ik dat voor het eerst doen.
en ik vind het nu al heel erg eng!
ik heb hier ergens op gv gelezen dat kalmerende pillen kunnen helpen. kan je die bij de dokter halen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (8)

Zeker!
Jouw huisarts weet ook hierin raad...

Toegevoegd na 2 minuten:
Trouwens...., met een vliegtuig reizen is echt heel veilig! Goede vlucht en fijne vakantie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook bij de drogisterijen zijn allerlei lichte, kalmerende middelen te koop. Rescue spray schijnt goed te werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oxazepam is een benzodiazepine en wordt gebruikt als een rustgevend middel. Het vlakt als het ware je nare emoties zoals onrust en (vlieg)angst af. De piek in werkzaamheid wordt ongeveer na 3 uur bereikt, Oxazepam werkt tot ongeveer 6 uur na inname. Mocht je dit willen gebruiken, dien je inderdaad contact op te nemen met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, je kan ze gewoon bij de dokter halen. Ik heb ze ook een keer nodig gehad voor de orthodont (gips happen, ben ik niet bepaald gek op). De orthodont verwees mij door naar de dokter om kalmeringspilletjes te halen. Dus bij de dokter aangekomen, even uitleggen waar ik ze voor nodig had, en de dokter heeft ze me meegegeven (eigenlijk de apotheker, maar dat doet er niet aan toe).

Dus ja, je kan ze gewoon halen bij de dokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vreselijk dat happen!
ik heb het 3 keer achter elkaar moeten doen omdat ik het de eerste keer niet goed deed en de 2de keer had de orthodontist iets fout gedaan :'(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, ik heb het ook 3 keer moeten doen, maar niet achter elkaar. De eerste keer lukte het amper (met veel kokhalsneigingen). Toen hopen dat ik dat nooit meer moest doen. Dikke pech dus, paar maanden geleden nog eens. Gips zat er 2 seconden in, enorm veel kokhalsneigingen. Dus hop naar de dokter: kalmeringspilletjes, anti-braakpilletjes, de hele dag niets eten, en weer terug naar de orthodont. Toen is het wel gelukt (nog steeds kokhalsneigingen gehad, maar minder). En nu hopen dat ik nooit meer gips moet happen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo erg vond ik het eigenlijk niet en het ging in 1 keer goed bij mij ;-)
hopen dat de huisarts ze wil voorschrijven omdat je het eng vind.

alle eerste keren zijn eng, maar als we overal een kalmerend middel voor in moeten nemen denk ik niet het opschiet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is wel zo, maar ik heb liever niet dat ik ga hyperfentileren en daardoor de vlucht vertraag of niet mee mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat niemand graag gaat hyperventileren.
als je hier vaker last van hebt in stiruaties waarop je voor je gevoel de controle kwijt raakt zal de huisarts (en wij hier op GV) dit waarschijnlijk beter snappen. mocht het gewoon zijn omdat je het eng vind geef ik je weinig kans en zou je het met de druppeltjes, thee'tjes, en ademhalingsoefeningen moeten proberen denk ik. rampscenario's je hoofd halen (hyperventileren, vertraagde vluchten, niet meemogen, flauwvallen, paniek aanvallen, weet ik veel wat nog meer te bedenken is) helpt je in ieder geval niet om je rustiger te voelen over het vliegen :)
Je zou ook Valeriaandruppels op pullen kunnen kopen bij de drogist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vliegen is niet eng. Het voelt ongeveer net als in de trein maar dan ga je ook nog omhoog en omlaag. Daarnaast zijn vliegtuigen zeer veilig, bedenk dat de kans dat je een crash mee maakt 1 op de 1,5 miljoen is. Dit komt vooral omdat in Rusland en Afrika vaak oude Russische en afgedankte Amerikaanse vliegtuigen vliegen. In west Europa, Amerika, zuidoost Azië en Oceanië licht de cijfer veel lager omdat ze daar met de modernste vliegtuigen vliegen. Daarnaast zijn de piloten hier beter opgeleid, is er betere regelgeving, hebben luchtverkeersleiders de nieuwste apparatuur en zijn alle vliegvelden goed uitgerust met brandweer en ILS (systeem dat de piloten helpt landen tijdens slecht zicht).

ik zou me geen zorgen maken.

volgens mij kun je die pillen gewoon bij de huisarts / apotheek halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan je daar halen