hoe blijft de banner van een reclamevliegtuigje mooi verticaal?

je hebt van die reclamevliegtuigjes met een sleep erachter waar een reclametekst op staat. Die tekst is altijd strak verticaal en flappert niet alle kanten op. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Volgens mij blijft hij verticaal strak door een aantal verstevingsbuizen die om de zoveel letters zitten. Horizontaal blijft hij strak door de voorwaartse snelheid en de propwash van het vliegtuig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij maken ze de onderkant van de banner ietsjes zwaarder dan de bovenkant waardoor 'ie mooi verticaal blijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij wordt hem door iets sterk gehouden of door een staaf of door hem iets bol te zetten.

daarnaast dit een "sleep" een flinke afstand van het vliegtuig. waardoor de meeste turbulentie van het vliegtuig al weg is.