een chord (koorde) is een lijn die het midden van de voor- en achterkant van een vleugelprofiel verbindt! maar gezien dat vleugels bijna nooit even breed zijn (ze zijn altijd smaller richting het einde), moet er een eenheid bestaan om vleugels alsnog met elkaar te kunnen vergelijken! dit is de aerodynamische chord en is niet simpel te berekenen vanwege de vele factoren die meespelen.

de true chord heeft betrekking op de koorde als de flaps in gebruik zijn. door de flaps te gebruiken, verandert de vorm van het vleugelprofiel en dus de koorde! standaard is de true chord de koorde in normale omstandigheden, dus als er niks aan de vleugel "hangt". met de flaps verander je de chord. true betekent in dit geval de werkelijke koorde op een bepaald moment!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ene is het ligt weerstand, de trueweerstand is alle variabelen opgeteld. De 'echte' weerstand
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wa's dit nou voor onzin???