Kippengaas op vliegtuigmotoren?

Waarom plaatsen luchtvaartmaatschappijen geen kippengaas voor vliegtuigmotoren om problemen te voorkomen met vogels die de motoren invliegen tijdens de vlucht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:-)

Het beste antwoord

Omdat de zuigwerking van straalmotoren enorm is! Gaas voor de motoren zou de arme vogel alleen maar in wat kleinere partjes snijden....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

er komen zulke grote krachten vrij in de lucht en daar is kippengaas niet eens op berekend en de kans dat je daardoor alleen maar problemen creëert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaas zal schoongemaakt en onderhouden moeten worden, en zelfs dan is er de kans dat het loskomt en in de motor terecht komt en daarbij veel meer schade aanricht dan een vogel. Natuurlijk is de kans dat er stukken gaas loskomen nog veel groter als er daadwerkelijk een vogel (of iets anders) in de motor gezogen wordt.

Verder geeft zo'n gaas extra luchtwervelingen en luchtweerstand waardoor de efficientie van de motor afneemt.

Al met al redenen genoeg tegen; het feit dat dit niet al gedaan wordt geeft het al aan dat het geen goed idee is.

Toegevoegd na 2 uur:
Zie ook http://www.youtube.com/watch?v=zu64zQ8kMXE&feature=player_detailpage#t=652s

Daar wordt nog een reden genoemd: bij koud weer groeit er ijs aan het gaas, en dan krijg je nog meer problemen.
gvrox
12 jaar geleden
Dat gaan zou ook in de motor getrokken worden en schade aanrichten en het zou ook niks tegen kunnen houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vogel gaat met gemak dwars door dat gaas heen.

Ik kan wat foto's laten zien van de aanvaring met die marokkaanse kist van vorig jaar.
Dan zul je ziend at dat soort zaken geen enkele toegevoegde waarde hebben.
Op het staartvlak (boven achter) is een gans dwars door de huid van het vliegtuig gegaan.

Bedenk dat de aanvaring met een minimaal 300 km plus gaat

Toegevoegd na 1 minuut:
NB; En gaas wat sterk en dus dik is zal de hoeveelheid lucht die toegevoert kan worden te veel beknijpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook krijg je op grote hoogte last van ijsafzetting op het gaas waardoor de motor geen (te weing) lucht meer krijgt..
En wat zijn de gevolgen als dat rooster kapot gaat!?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Enorme kans op Engine stall doordat het kippengaas wervelingen veroorzaakt. En ijsafzetting en los komen van het gaas maar dat is hierboven al genoemd