Wat houd een Virtual Airline in?

Ik heb wel eens wat gezien op internet, ook van KLM. Maar ik snap nog niet zo goed wat het precies inhoud. Kan er misschien iemand die er echt bij zit zo veel mogelijk info geven, maar ook zo simpel mogelijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een Virtual Airline is fictieve en virtuele luchtvaartmaatschappijen.
Middels het programma 'Flight Simulator' is het mogelijk een vlucht na te bootsen. Met speciale software kan je dit in een soort multiplayermodus doen - online dus - waardoor je (vaak honderden) andere vliegtuigen in de lucht ziet en een echt bestaand persoon als verkeersleiding te horen krijgt.

Deze manier van Flight Simulator spelen voegt veel toe aan het realiteitsgehalte van het spel. Sommigen gaan hier nog verder in door een Virtual Airline (of VA) op de richten, soms zelfs met speciale toestemming van de 'echte' maatschappij. Als je je hierbij aansluit zullen je vlieguren bijgehouden worden. Daarnaast zit er vaak een soort community aan verbonden waarmee je in contact komt met andere enthousiastelingen.

VA's heb je in alle soorten en maten, van heel uitgebreid en groot tot een klein groepje mensen dat met zijn allen een bepaalde echt bestaande (of fictieve) airline op internet vertegenwoordigt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een Virtual Airline houd in dat een vliegmaatschappij met alles erop en eraan wordt nagebootst, maar dan in Flight Simulator.
12 jaar geleden
Dat is een computer spel waarmee je in een vliegtuig kunt vliegen over de hele wereld en gebruik maakt van alles waar een echte piloot ook mee te maken heeft
12 jaar geleden
Virtual airline is een luchtvaartmaatschappij die niet echt bestaat. de "fictive" luchtvaartmaatschappij vliegt dan met vliegtuigen in de flight simulator. mensen kunnen die downloaden en ook piloot worden bij die luchtvaartmaatschappij. Vaak zit er ook nog een hele community achter.

mischien ga ik er zelf ook een oprichten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn inderdaad virtuele maatschappijen die door groepen vliegers met flight simulator(s) worden uitgevoerd. En dan vooral op netwerken als VATSIM en IVAO. Beide aanraders om eens te bekijken als je flight simulator leuk vindt, zeker als je vliegt in een team, de virtual airline. Dan vlieg je met meer mensen én echte verkeersleiding. Er is een Nederlandse tak van VATSIM op http://www.dutchvacc.nl/