Welke 747/A340 die op Schiphol vliegt heeft onder bij de staart een grijze/blauw en een rode streep?

Ik weet niet meer zeker of het grijs of blauw was, maar wel dat het een 4 motorig vliegtuig was.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Mogelijk een Malaysia Airlines 747, zie http://www.airliners.net/photo/Malaysia-Airlines/Boeing-747-4H6/1778165/L/
gvrox
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is hem! Dat grijze heb ik dan heel sterk herkend aan de onderkant omdat die grijzer is dan normaal. Bedankt.

Andere antwoorden (2)

Uit de kleuren kun je niet opmaken wat voor een vliegtuig het was.

Als het vliegtuig 2 rijen met raampjes oven elkaar heeft dan kan het een Boeing 747 Airbus A380 of een McDonnell Douglas MD12 zijn. De MD12 was nooit gebouwd door geldgebrek (jammer). Er vliegen momenteel nog geen A380 op Schiphol (gebeurt wel in te toekomst). dan blijft er alleen nog een 747 over.

Een Airbus A340 zou ook kunnen maar die heeft maar 1 rij raampjes boven elkaar.

het zou eventueel ook nog een Boeing 707 kunnen zijn, maar die zijn al heel oud en vliegen bijna niet meer en zeker niet op Schiphol.

Wat ook nog mogelijk is dat het een British Aerospace Avro RJ 100 of 85 is deze vliegtuigen zijn een stuk kleiner dan de 747 of A340 en hebben een T staart (staart met het stabilo (achtervleugels) boven op het kielvlak (staart) waardoor een T ontstaat).

De 747, A380 en de MD12 zijn de enige New Large Aircraft (NLA) ter wereld. de A340, 707, RJ 85 en RJ100 zijn dat dus niet.

Wat misschien helpt is als je de luchtvaartmaatschappij nog weet te herinneren, niet alle luchtvaartmaatschappijen vliegen met 747 of A340.

bij het plaatje is de bovenste een 747 400 en de onderste een A340 600 (weet het niet zeker kan ook een A340 400 zijn maar die lijken veel op elkaar).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het malasian airlines was dan moet het een 747 zijn. Bij united is het hoogtswaarschijnlijk ook een 747 zijn (het zou eventueel ook nog en A340 kunnen zijn).
Ik Denk united airlines zoek maar eens op Wikipedia onder united airlines en je ziet het.