Krijg ik mijn al betaalde vliegtaks terug?

Per 1 juli 2009 wordt de vliegtaks afgeschaft. In september ga ik op reis en ik heb mijn vliegtickets, inclusief vliegtaks, al betaald. (Hoe) krijg ik mijn vliegtaks terug?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Hey Holter! Krijg je terug hoor, gewoon effies bellen. Waar gaat de huwelijksreis heen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Nee. Betaald is betaald.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja dat kun je terugkrijgen als je hebt geboekt bij 1 van de reismaatschappijen die hier aan meedoet. Zie onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja dan moet je contact op nemen met je vliegmatschapij
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik hoorde gisteravond op TV,dat Wouter Bos verklaarde dat deze belasting terug vorderbaar is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Toen vorig jaar de vliegtax werd verhoogd, moest ik extra gaan betalen voor mijn reeds bestelde tickets. Lijkt me dus niet meer dan logisch dat je het nu terug kan vorderen..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lijkt mij ook meer dan logisch dat het teruggevorderd kan worden. Heb een paar dagen geleden 3 tickets geboekt bij BMI voor in januari. Heb hun vandaag een mail gestuurd en wacht nu op een reactie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor alle losse tickets die zijn gekocht met een vertrek datum van na 1 juli geld dat hiervoor de vliegtaks terug te vorderen is bij de maatschappij.
Voor alle vluchten ervoor niet.
Alleen een aantal reisburo's pakken nu zelf de kosten hiervoor en zullen mensen die nu boeken met een vertrekdatum voor 1 juli de vliegtax zelf te betalen.
@ de persoon die zei dat die zn vliegtax van vorig jaar wil terughalen.
Ik wil ook graag dan mn geld terug omdat mijn playstation 300 euro duurder was als toen ik hem kocht !
Je kunt vliegtax dus niet terughalen !
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De ANVR werkt samen met de touroperators aan een plan om de betaalde vliegtaks terug te betalen. Hoe en wanneer dit gebeurt, volgt nog.
Waarschijnlijk krijg je daar dan automatisch bericht van? Ik zou sowieso alvast bellen naar de touroperator (voor het geval ze het "vergeten")