Vliegtuigmodus

Waarom zit er op je telefoon een Vliegtuigmodus terwijl je telefoon in een vliegtuig uit moet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.3K

Antwoorden (5)

Moet niet uit maar offline

Dan verstoort hij niet de computers van de piloot
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vliegtuigmodus is een alternatief voor je telefoon uit zetten. De bedoeling hiervan is om alle mogelijke straling van bijvoorbeeld GPS, 3G of mobiel netwerk buiten het vliegtuig te houden omdat deze de navigatie instrumenten zouden beïnvloeden.
Dit is echter getest en blijkt onzin. Alle kabels zijn geisoleerd dus eigenlijk is het totaal overbodig.

Groeten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Uit eigen ervaring (cockpit) weet ik dat het er maar weinig toe doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je mag in beverwijk zelf je telefoon in het ziekenhuis aan hebben staan
Er zijn tegenwoordig zoveel extra applicaties op je telefoon die je in het vliegtuig zou kunnen gebruiken
(spelletjes/agenda/muziek/notities).
Als je de telefoon op vliegtuigmodus zet kun je niet bellen
(je zet dan dus de telefoon(functie) uit) maar je kunt dan nog wel zonder problemen de overige functies gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je In een vliegtuig zit en je hebt vliegtuig modus uit bestaat er veel kans dat het vliegtuig een noot landing moet maken.
Conclusie: zet het in het vliegtuig aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een noot landing??? En nee, vliegtuigen hebben geen last van telefoons, dat is onzin. Aan of uit, vliegtuigmodus of geen vliegtuigmodus, het toestel blijft vliegen zonder problemen!
Het verschilt per vliegmaatschappij of je mobiel uit moet of niet.
Als je mobiel aan mag in het vliegtuig, dan mag dat alleen in vlieg-modus, of flight-mode.
Daarom zit het erop.
Je zou het ook kunnen gebruiken als je niet gebeld wilt worden, of als je in een land bent waar je niet kan bellen, of waar het te duur is.
Op die manier kan je niet bellen, maar toch de spelletjes of andere dingen van je mobiel gebruiken.

Dus daarom zit er een vliegmodus op.
Het heeft ook geen zin je mobiel aan te laten in het vliegtuig, je hebt toch geen bereik!