rollator meenemen op reis ?

mag je een rollator meenemen bij je handbagage,of moet je hem samen met je koffer afgeven,ik heb hem vooral nodig voor lange afstanden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Voor een rollator geldt volgens mij hetzelfde als voor een paraplubuggy voor kinderen: Die mag mee naar de gate, hij wordt dan bij het inchecken als laatste in het vliegtuig gedaan en bij het landen komt hij er als eerste weer uit. Ze zetten hem dan voor je klaar bij het uitstappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

U kunt uw rollator zonder extra kosten mee op reis nemen. U mag de rollator tot aan de deur van het vliegtuig gebruiken. Uw rollator vervoeren wij samen met uw bagage onderin het vliegtuig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan hem meenemen tot aan het vliegtuig, vanaf daar gaat ie t ruim in en hij komt er op je bestemming weer als eerst uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verder is het ook de moeite waard om te weten dat er voor mensen die slecht ter been zijn vervoer geregeld kan worden op de lichthaven (ik weet niet zeker of dit voor alle maatschappijen en vliegvelden werkt; in ieder geval wel voor KLM en haar bestemmingen. Neem even contact op met de luchtvaartmaatschappij!