Ja, dat kan.
Uiteraard niet met een grote boeing of iets dergelijks, maar als je zelf een cesna'tje hebt of je huurt een piloot in die zoiets heeft en die dient keurig een vluchtplan in, dan is er de mogelijkheid te landen op Ameland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt geen vliegplan nodig als je naar ameland wil vliegen. Maar er is een klein vliegveldje, dus je kan er heen vliegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan. Als je route toevallig in de buurt van Schiphol komt, dan moet het volgens mij wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt alleen een vliegplan nodig als een 1. Een FIR crossed, dus bij ons in NL als je bv naar Duitsland vliegt,dus naar het buitenland. 2. Als je IFR vliegt. 3. Als je naar een controlled gebied wil vliegen, dus inderdaad ook Schiphol. 4. Als je door de NSAA wil vliegen of 5. Als je in airspace klasse B wil vliegen. Dus het ligt er inderdaad aan waar je vandaan vertrekt. Maar als je van een groen veld naar ameland vliegt heb je geen vliegplan nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou weer wat geleerd, dank.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, Ameland heeft een prima vliegveld met grasbaan. Dit is natuurlijk alleen met een general aviation toestel(klein vliegtuig) te bereiken.
Het enige andere Nederlandse Waddeneiland met een vliegveld is Texel.
De Duitse Waddeneilanden hebben bijna allemaal een eigen vliegveld.