Op onderstaande bron wordt je antwoord hier uitgebreid uitgelegd.
is een veelgestelde vraag in natuurkunde

Toegevoegd na 45 seconden:
Antwoord = vraag ;)
maar in de bron staat je antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal gesproken doet de computer dat aan de hand van tabellen en de exacte gegevens over de wind; temperatuur; geplande vlieghoogte; belading van het vliegtuig etcetera.

Als je het met de hand wil doen gaat het met een grafiek als deze. Ik heb een voorbeeld ingetekend voor een vlicht van 1000NM; met 30 knopen wind tegen; op een hoogte van 25000 voet met een landingsgewicht van 36 ton. Dan kom je uit op 5500kg brandstof.

Toegevoegd na 47 seconden:
bij mij laadt het plaatje niet meteen; als je er op klikt wel.