Stel je voor dat een vliegtuig de wereld rond vliegt, moet het dan steeds naar beneden vliegen om niet de dampkring uit te vliegen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee. Alles wat omhoog gaat, komt naar beneden: Een vliegtuig 'valt' effetief continue, en de voorwaartse beweging gecombineerd met de opwaartste druk van de vleugels houden het toestel in de lucht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

als het zo makkelijk ging werden ruimte raketten wel horizontaal afgevuurd.
de zwaartekracht is genoeg trekkracht om het vliegtuig niet de dampkring uit te laten vliegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overal ter wereld is de aantrekkingskracht even krachtig.. Dat zorgt ervoor dat een vliegtuig dus eigenlijk een rondje om de aarde vliegt als het gewoon 'rechtdoor' vliegt.
Dus, nee, dat hoeft niet :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het moet sowieso naar beneden om te tanken..
Beetje flauw misschien, maar in de praktijk wel de waarheid.. Uit de dampkring vliegen zal dus niet mogelijk zijn