Hoeveel vliegbewegingen worden er per dag wereldwijd gemaakt?

MAD -> AMS, AMS -> NYC enz ... hoeveel vliegtuigen (groot/klein, charter/privé/militair) vliegen er per dag eigenlijk rond wereldwijd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.2K

Het beste antwoord

Ik denk dat dat vrij moeilijk te bepalen is. Als link stuur ik een animatie die het in beeld brengt voor één dag. Ik heb nog niet de moeite genomen om de hoeveelheid stipjes te tellen....
In 2000 waren er (schijnt) 18 miljoen commerciele vluchten. Dat zijn dus 49315 per dag (bron: http://www.boeing.com/commercial/safety/pf/pf_howsafe.html )Nu zijn we weer een paar jaartjes verder, dus daar kan je nog wel het een en ander bij optellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als toevoeging op bovenstaand

De Quest (vakantie editie) heeft uitgezocht dat er per etmaal 5.000.000 mensen vliegen. Dacht misschien leuk nog even als extra wetenswaadigheidje erbij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de General Aviation Manufacturing Association waren er in 2008 76.400.000 aviation movements. Die zou dan ongeveer neerkomen op 2.44 per seconde world-wide (take-off en landing)Dus 1.22 maar hierin zijn de militaire ops en de privé-vliegtuigen niet opgenomen.Dus terug naar de statitistieken : er zijn ongeveer 320000 vliegtuigen (commercial, militair, privé)Bij een bezettingsgraad van 60 % (want alle vliegtuigen zijn niet continu airborn -rep. maintenance etc) dan kom je op ongeveer 2.2 per seconde. Nogmaals, zulke stats. zeggen iets , de densiteit per luchthaven en per land en per vliegtuig. Maar het is leuk cijferen.