wat zijn de aanvlieg- en opstijgroutes van vliegveld Weeze?

Ik woon in Wijchen en ik 's avond regelmatig een groot licht aan komen vliegen, na een tijdje gaat dit licht uit en gaan de bekende knipperlichten van een vliegtuig aan. Het zijn dus zeker opstijgende vliegtuigen. Maar waar stijgen ze dan op? Het licht komt uit het oosten ( wat toepasselijk in deze tijd). Kunnen het vliegtuigen zijn van vliegveld Weeze

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Kaartjes komen van een simulator vliegclub; deze hebben meestal wel kloppende kaarten (de officiele kaarten van Duitsland staan om de een of andere reden niet op Internet). Herkomst is link 1

Voor de volledigheid heb ik de aanvliegroutes er ook bij gezet (link 2) maar uit je vraag meen ik te begrijpen dat ze vertrekken (want landingslichten uit ipv aan) dus de laatste twee linkjes zal je het meeste aan hebben. Succes met zoeken! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik weet niet wat de aanvliegroutes zijn, maar vliegverkeer is op de site (link) te volgen met 15 min vertraging. Als je dus een licht waarneemt zou je een vliegtuig na 15 min op de site moeten waarnemen bij wijchen. Het zou evt ook een militair toestel kunnen zijn, deze zijn niet te volgen op intternet. Danwel een trauma/politie heli die zijn zoeklicht aanheeft. Echter dit is vaak gelijk hoorbaar. Traumaheli is evt te vinden op .