Hoe komt het dat het verongelukte vliegtuig nog steeds niet is gevonden ?

Je weet toch wanneer die voor het laatst op de radar is gezien, dan zou die toch in die directe omgeving neer gestort moeten zijn ? Of zinkt het toestel zo snel naar de bodem van de oceaan ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Eerst de benodigde feiten:
De radar staat op de grond. De oceaan is niet van grond, dus daar staat geen radar. De aarde is rond.

Omdat de aarde rond is, heeft een radar een beperkt bereik, omdat ze niet om een hoekje kan kijken. Afhankelijk van de vlieghoogte is bij een onbeperkte signaalsterkte het maximale bereik van een radar ongeveer 300-400 kilometer. Het vliegtuig was al verder uit de kust dan dat.

Vanaf het moment dat je geen radarbereik meer hebt, zendt de piloot periodiek een positiebericht uit naar de verkeersleiding (in de trant van: Ik ben nu op 30N 40W, om 10 uur 42. Ik verwacht om 11 uur 30 op 33N 30W te zijn, daarna ga ik naar 38N 20W).
Als de piloot in het voorbeeld dus na 30N 40W niks meer van zich laat horen, dan heb je een stuk van bijna een uur vliegen waar hij terecht kan zijn gekomen, en dan hebben we het nog niet eens gehad over dattie misschien probeerde uit te wijken, terug te keren, radio- of navigatieproblemen had...

Zowiezo een wonder dat ze nog stukken gevonden hebben. De oceaan is echt HEEL ERG GROOT.... Een vierkan van een uur vliegen bij een uur vliegen is bijna een miljoen vierkante kilometer.

Vandaar dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Er zijn brokstukken gevonden voor de kust van senegal lees ik net.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De oceaan is nogal groot... En zo precies is de radar niet.
En inderdaad, grote delen zinken meteen. 'T kleine drijvende spul valt vanuit een vliegtuig nauwelijks op. Als je laag vliegt zie je 't beter, maar dan cover je veel minder oppervlak. Dat duurt dus lang. En 't kleine drijvende spul verspreidt zich ook snel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De stroming op de oceaan is zo ontiegelijk groot. Zelfs enorme stukken kunnen misschien wel 30 km verplaatst zijn in een paar uurtjes.

Ik hoop dat ze snel alles vinden, zodat de nabestaanden dit kunnen afsluiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn brokstukken gevonden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan moet het wel meegenomen zijn door aliens... Kan de enige reden zijn die overblijft nog...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar het wordt wel gevonden hoor... En ook de voicerecorders...