moet je ook uitchecken als je aankomt op het je aankomst plek? en wat moet je daar allemaal doen voordat je je vakantie kan gaan vieren?

Toegevoegd na 10 minuten:
Ja, ik bedoel als je uit het vliegtuig komt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (3)

Als je bedoelt of je na het vliegen nog moet uitchecken, dan is het antwoord: "Nee".

Je komt aan, iedereen verlaat het vliegtuig. Je loopt rustig naar de bagagehal (snel lopen heeft geen zin, doorgaans gaat er zeker zo'n kwartier tot een half uur overheen voordat de bagage op de band komt).

Ja pakt je bagage van de band (er vanuit gaande dat je bagage bij je hebt) en je loopt naar de uitgang.
Daar kun je eventueel nog aangehouden worden door de douane die in je tas wil kijken, maar dat gebeurt maar bij weinig mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je uit het vliegtuig komt bedoel je?

Nee, je hoeft niet uit te checken. Je gaat naar de bagageband, plukt daar je koffer van af zodra hij langsrolt, en vervolgens ga je door de paspoortcontrole van het betreffende land. Als het een land is waar je een visum voor moet hebben, wordt dat ook daar gecontroleerd.

En dan naar je vakantieadres! Bij een georganiseerde reis heb je vaak een transfer (busje dat je naar je hotel brengt), zo niet, dan kun je zelf een taxi pakken vanaf het vliegveld.

Toegevoegd na 53 seconden:
PS die paspoortcontrole is bij reizen *buiten* het Schengengebied.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vertelt niet waar je naartoe gaat. Dat is per land verschillend. Maar grofweg is het in de meeste gevallen: na het uitstappen>wachten op je bagage bij de transportband>met je bagage door de douane> klaar.
Uitchecken doe je niet, je hoeft je niet nog eens apart bij een balie te melden, als je dat bedoelt. In het gunstigste geval sta je binnen een half uur in de aankomsthal en kan je vakantie gaan vieren, in het slechtse geval (lang wachten op je bagage, uitgebreide douanecontrole, lange wachtrijen), ben je al gauw een uur verder. Maar ja, je bent op vakantie, dus relax!