Wat gebeurt er als je iets stuurt naar postcode 1234ab en huisnummer 123?

Postcode zoeken van postnl zegt dat het adres niet bestaat. Maar ik weet dat het wel ooit bestaan heeft, want die mensen die daar woonde kregen constant grappige brieven, deurwaarders en afsluitingen van gas, licht, tv etc. Dus mijn vraag is wat er dan gebeurt als je iets stuurt naar dit basic postcode en huisnummer? Ik weet dat 1111AA en 4321AB wel bestaan.

11 maanden geleden
3.5K
TurfGraver
11 maanden geleden
Die zijn dan onbezorgbaar.

Antwoorden (1)

Post aan een adres dat niet (meer) bestaat, wordt door PostNL retour afzender gestuurd. Is dat niet mogelijk, dan opent en onderzoekt PostNL de zending om een afzender te vinden, en stuurt de zending alsnog retour. Lukt dit niet, dan wordt de post vernietigd.
11 maanden geleden