Moet een pakket bezorger het pakje tot aan de voordeur brengen, ook op een flat?

Er ontstond hier in de buurt een discussie, tussen een bezorger, die beneden bleef, terwijl de vrouw wilde dat hiij naar boven kwam met het pakje.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
3.8K
SentWierda
2 jaar geleden
De vraag roept een vraag op: is er vrije toegang tot alle woningen of is een intercom op de begane grond?
Als het mogelijk is moet altijd bij de woning worden aangebeld. Als er hindernissen zijn (tussendeuren die alleen met een pasje kunnen worden geopend) dan kan van de pakketbezorger niet worden verwacht dat hij gaat wachten tot er toevallig iemand door die deur gaat .
Castle
2 jaar geleden
De pakketbezorger dient altijd verplicht pakketten aan te bieden aan de voordeur, ook in flats en galerijwoningen. Alleen wanneer er in een flat geen lift is maar wel een intercom, dan mag de bezorger u verzoeken om naar beneden te komen. Als u vervolgens via de intercom aangeeft dat u wilt dat de bezorger naar boven komt dan dient de bezorger dit te doen.
Maar als u alleen de deur open doet en vervolgens niet via de intercom aangeeft dat u verwacht dat de medewerker naar boven komt als u eerder wel naar beneden bent gegaan heeft dit wellicht verwarring bij de bezorger veroorzaakt. https://www.maxmeldpunt.nl/topic/bezorging-postnl-pakket/

Antwoorden (1)

Een pakketbezorger is verplicht om pakketten aan de voordeur aan te bieden, ook in flats en galerijwoningen. Alleen wanneer er in een flat geen lift is maar wel een intercom, dan mag de bezorger de ontvanger verzoeken om naar beneden te komen.
Toegevoegd op 19 november 2021 19:50: bron
2 jaar geleden
LeonardN
2 jaar geleden
Bron(vermelding)?