Hoe kan ik de verzenddatum van een port betaald poststuk achterhalen?

Op de envelop is het volgende zichtbaar:
- oranje gekleurde streepjescode en daarnaast
- RO4CC #X504M9B#24#0737#
Wie kan mij uitleggen hoe je van zo'n poststuk een verzenddatum kunt achterhalen.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
11.4K

Antwoorden (1)

De verzenddatum staat niet op de envelop.
De code die je noemt (de KIX-code) bevat alleen informatie over het adres, maar niet over de verzenddatum.
En als op de envelop "Port betaald" is vermeld en geen poststempel, dan heb je daar ook geen verzenddatum.
De verzenddatum staat dan meestal op het poststuk (brief of begeleidend schrijven) dat in de envelop zit.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dank AnnBoo8146, echter is dit niet helemaal waar. De envelop is onlangs per post ontvangen. Brief in de envelop is van een verzenddatum augustus 2020. Vandaar dat het voor mij belangrijk is om te achterhalen wanneer het poststuk daadwerkelijk is verzonden.