Wat is de beste manier op een brievenbuspakketje te verzenden?

Ik wil kleine pakketjes verzenden die door de brievenbus passen. Deze wegen ongeveer tot max. 100 gram. Is de goedkoopste manier postzegels plakken? En kan dit ook op een brievenbusdoosje of alleen op een envelop

3.7K
grasmaaier
3 jaar geleden
Die brievenbusdoosjes passen vaak niet door de brievenbus. Bij mij past het er in ieder geval niet door. Die gaten zijn niet allemaal exact even groot gezaagd. Je kunt beter een bubbeltjes envelop gebruiken.

Antwoorden (2)

De postzegels mogen ook op een doosje geplakt worden. Kijk oor tarieven, afmetingen enz. even op de site van Post.nl.
Pakketjes in een envelop worden als briefpost gerekend en dat is veel voordeliger.
https://www.postnl.nl/tarieven/tarieven-post-en-postzegels/Brief/NL/0-20g
Ik weet niet waarom de laatste alinea dubbel wordt vermeld.
oor = voor
Toegevoegd op 09 september 2020 13:29: tekst
3 jaar geleden
Als het inderdaad pakketpost is dan zul je (hoe je het ook maar verpakt) €4,00 euro moeten betalen. Op gewone brievenbuspost moet je bij brievenbuspost van 100 gram 3 postzegels plakken of je koopt via de PostNL app een postzegelcode zodat je geen postzegels hoeft te kopen.