Welk lettertypegrootte is het meest geschikt voor een adres op een envelop?

Je wilt een adres typen en dan op een envelop plakken. Wat is de ideale grootte van het lettertype?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
4.9K
Amadea
4 jaar geleden
Dat zal vooral afhangen van het formaat van het etiket dat je gaat gebruiken.

Antwoorden (3)

Dat maakt voor de bezorgdienst niet veel uit, gewoon leesbaar is voldoende , getypt is nog beter dan geschreven bovendien.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het meest duidelijk voor een etiket of enveloppe is toch de Arial 14-punts
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
14 punten lijkt mij persoonlijk wat groot.
Waarop baseer je deze informatie ?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@ Ozewiezewozewie
Beetje groot maar wel duidelijk voor een A6-enveloppe, maar ideaal voor een A5.
Amadea
4 jaar geleden
Wat afgebeeld staat is echter Helvetica, nr. 46. Arial is nr. 45.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Amadea
Als je de link aanklikt zie je meteen dat dit is : Arial Unicode en geen Helvetica
LeonardN
4 jaar geleden
@Amadea afbeelding met nr 46 is Arial
https://creativepro.com/helvetica-vs-arial-difference/
Voorkeur lettergrootte PostNL
• Minimaal 7-puntsletter, maximaal 17-puntsletter.
• Bij gebruik 7- tot 10-puntsletter: adres in hoofdletters.
• Het gehele adres in één lettergrootte en in inktkleur zwart.
• Streepjescode wel in 10-puntsletter

Voorkeur lettertype
• Schreefloos lettertype (lettertype zonder dwarsstreepje aan het einde van de letters).
• Geen cursief of gotisch lettertype.
SimonV