Wat betekenen deze codes bij DPD traceer site?

Er is vandaag een pakket verstuurd,helaas via DPD. Nu heb ik het pakketnummer ingevuld op hun site,en het pak. ligt in Best. Maar er staan een aantal cijfer-codes achter waardoor ik me zorgen maak.
Namelijk : Code 09, uitleg van DPD: VERWERKING NIET MOGELIJK.
En deze : Code 101, uitleg van.DPD: Incorrect or Unrouted parcel.
Dit is het eerste selecteerpunt van DPD ,en mijn pakket kan dus Niet verwerkt worden??? En tevens is het gescand als "Niet Correct"?? Wat gebeurt er in hemelsnaam nou met mijn pakket?
Weet iemand of deze 'Codes' standaard tevoorschijn komen,zodra je je track&trace nummer intypt?

Toegevoegd na 16 minuten:
Voor de duidelijkheid,het pakket is naar mij verstuurd. Het is dus een aankoop van mij,en de verzender heeft na het posten van dit pakket,een traceer nummer naar mij ge-maild. Toen ik dat nr. intypte zag ik dus dat het pakket in Best ligt en gescant is. Met de genoemde codes dus erachter.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vermoedelijk is het pakket op de verkeerde route gekomen.

Antwoorden (1)

De betekenis van de codes komt inderdaad naar voren.

Als je op de DPD-site (https://www.dpd.com/nl) het pakketnummer intypt, krijg je de zogeheten levensloop van het pakket te zien met in de rechterkolom cijfercodes. Je kunt de route van het pakket zo volgen.

De betekenis van de gebruikte cijfercodes, staan onderin toegelicht, onder het kopje 'betekenis codes'.

Zo is 101: DPD Classic (D)
Dat is de DPD-code voor een 'standaardpakket'.

Als de verzender bijv. een niet bestaande postcode op het etiket heeft vermeld, ontstaat een ongemak bij het (geautomatiseerde) sorteerproces. Idem wanneer het etiket niet goed scanbaar is door een slechte printkwaliteit. Dan moet het handmatig worden nabewerkt.

Als de verzender ook in Nederland woont en je hebt het pakket de daaropvolgende werkdag niet ontvangen, dan kun je het beste contact opnemen met de verzender. En die weer met DPD, want de verzender is de klant van DPD.