Ik ben nooit thuis als de pakketbezorger van postNL komt, kan ik als standaard aflever adres iets anders opgeven?

Ik zie nu weer dat de bezorger morgen komt tussen 16:30 en 18:30, fijn, maar ik ben er dus weer niet.

Dan krijg ik de niet thuiscode waarmee ik dan "mag aangeven" wanneer hij het weer kan proberen. Heel leuk maar niet functioneel, want als ik dan op mijn pakket inlog staat er dat ik de bezorgtijden/adres niet mag aanpassen. Kortom verspilde moeite en de volgende dag staat de postbode er weer 16:30/18:30 en dan ben ik weer niet thuis.

Afgeven bij buren doen ze niet meer, de laatste 5 pakjes in ieder geval niet meer, en ik weet niet waarom, want mijn buren geven alles netjes af.

Eigenlijk heb ik dus liever dat die postbode helemaal niet meer komt en de boel maar meteen op het postkantoor dumpt, dan kan ik het in mijn eigen tijd ophalen. Kan dit?

13.4K

Het beste antwoord

Dit kun je nergens standaard aangeven maar je kunt natuurlijk wel een briefje op je deur plakken (netjes natuurlijk) met de volgende tekst:

Bij afwezigheid pakketje afgeven bij de buren of laat het mij direct afhalen bij het postkantoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
lol, ik heb huisdieren aangeklikt, ik dacht dat er huishouden stond... te snel gelezen. Doen de postbodes wel wat met zo'n briefje dan? Ook als er voor het pak getekend moet worden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee bij tekenen kunnen ze niet naar de buren. Ik heb laatst zelf voor het eerst zo'n briefje gehad en volgens mij was er ook een optie voor 'meteen door naar afhalen postkantoor'. Ik snap niet waarom jij de tijden niet kan aanpassen, ben je dan misschien te laat? Het kan maar tot een bepaalde tijd 's avonds. Ik lees altijd briefjes als ze in de buurt van de bel hangen (sterker nog ik loop paadjes in als ik toevallig daar niet hoef te zijn om briefjes te lezen..). Een pakketbezorger wil graag van zijn pakket af, sommigen krijgen geen cent extra als ze morgen weer langs moeten dus ze proberen het meestal graag bij buren maar blijkbaar die van jou niet. Wees ook niet bang dat het inbrekers lokt zo'n briefje want je hangt niet op: 'Ben er vandaag niet, breng pakket maar bij de buren' Je zet neer wat ze bij afwezigheid moeten doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat geldt niet voor een gewoon aangetekend pakket, dan mag zelfs iemand van 14 ofzo het ondertekenen. Dit geldt wel voor als je je ID moet tonen.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
*evil grijns* ik wens die inbreker dan veel succes met zijn gevaarlijke waarschijnlijk dodelijke klim onderneming. Op dat briefje staat dan een "niet thuis code" daarmee zou ik dan kunnen inloggen voor 22:00 en dan de eerst volgende bezorg tijd kunnen aanpassen, maar dat kan dus nooit. Want dan krijg ik steeds hetzelfde te zien:
"Je kunt op dit moment de bezorging niet wijzigen. Je pakket moet eerst een keer zijn aangeboden. De pakketbezorger laat dan een kennisgeving achter. Met de Niet-thuis-code (beginnend met KG) op deze kennisgeving kun je de bezorgdag of -locatie wijzigen. Dit kun je doen op de dag van de eerste aanbieding tot 22:00 uur." En dat bericht krijg ik ook als ik die code wel heb gekregen :-S
Ik log dan in met die code en vervolgens krijg ik hetzelfde bericht.
Dat gaat dus echt nergens over. Daarom vind ik pakjegemak ideaal, maar niet iedereen werkt daar mee :-(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou even hierover klagen bij: http://www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/klacht.aspx want ik vind dit ook wat vreemd. Overigens wordt die pakketbezorger ook niet blij als die voor jou om 9 uur langs moet komen terwijl hij normaal pas eind van de middag komt ;)
HeerVoldemort
11 jaar geleden
En toch krijg jij lekker die 10 punten ;-)

Andere antwoorden (3)

■Niet thuis
U kunt met uw postcode en huisnummer, tot drie dagen vooruit, bekijken hoe laat u de pakketbezorger kunt verwachten. Wanneer we een pakket niet bij u kunnen afleveren bieden we het standaard aan bij uw buren. Als de pakketbezorging ook niet lukt bij uw buren, dan zult u een bericht van de bezorger ontvangen. Op dit bericht staat een 'niet-thuis-code'. Met deze code kunt u op de website https://mijnpakket.postnl.nl/inbox een keuze maken voor een tweede pakketbezorging op een dag, tijdvak en locatie dat u beter uitkomt.

■Pakket afhalen
Indien u en uw buren bij de tweede aanbieding niet thuis zijn en u uw pakket niet hebben kunnen ontvangen, dan kunt u met het bericht van de bezorger de zending ophalen op één van de PostNL Postkantoren. U heeft hiervoor drie weken de tijd. Daarna gaat de zending retour naar de afzender. Als u uw zending op gaat halen dient u zich altijd te legitimeren.

■Geen bezorging bij de buren?
Wilt u geen bezorging bij de buren, dan kunt u de afzender vragen om 'alleen huisadres' op het pakket te vermelden. In dat geval bieden we het pakket alleen bij u aan. Pakketten onder rembours, of met verhoogde aansprakelijkheid worden niet bij de buren bezorgd. Deze pakketten worden wel een tweede keer bij u aangeboden. Bent u bij een tweede poging ook niet thuis, dan kunt u met het bericht van de bezorger de zending ophalen bij één van de PostNL Postkantoren.

■Wie winkelt op internet hoeft niet meer thuis te blijven om de bestelling in ontvangst te nemen. U kunt er bij uw bestelling ook direct voor kiezen uw pakket te laten bezorgen bij een PostNL Postkantoor. Zo bepaalt u zelf waar en wanneer u uw bestelling ophaalt. Bijvoorbeeld ’s avonds bij de supermarkt of op één van de andere PostNL Postkantoren. U heeft de keuze uit meer dan 2000 Postkantoren die zich bevinden op goed bereikbare locaties met ruime openingstijden. Er is er altijd wel één in de buurt.
Zorg wel dat u uw legitimatiebewijs bij u heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar hoe doe je optie vier want dat zou het juiste antwoord zijn. Ik zou niet weten hoe ik dat bij bol.com voor elkaar krijg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
https://www.bol.com/nl/m/klantenservice/bestellen/index.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi gevonden maar dat is niet direct naar het postkantoor laten verzenden maar je hebt inderdaad de keus om het op 60 plekken in NL af te halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
AH is nog beter lijkt mij want dan kan je tot s'avonds 20.00 of 21.00 uur je pakket ophalen en dit kan niet bij een postkantoor,misschien hooguit één keer in de week op een avond.
Maar niet elke website heeft deze optie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo bepaalt u zelf waar en wanneer u uw bestelling ophaalt. Bijvoorbeeld ’s avonds bij de supermarkt of op één van de andere postkantoren op A-locaties en met ruime openingstijden. Kies bij het bestelproces in de webwinkel voor de optie 'Zelf Ophalen' en voer hierna uw postcode in. Daarna kunt u uit een lijst het dichtstbijzijnde postkantoor kiezen. Uw pakket is één werkdag na de verzenddatum (vanaf 16.00 uur) beschikbaar op de door u gekozen locatie. Bij sommige webwinkels ontvangt u hiervan een ophaalbericht via e-mail en/of sms. Neem bij het ophalen van het pakket uw legitimatiebewijs mee en het eventueel ontvangen ophaalbericht. De voordelen van zelf ophalen
■Zelf uw afhaallocatie kiezen
■Zelf uw tijdstip van afhalen kiezen
■Ruime openingstijden van ruim 2000 postkantoren
■Boodschappen doen & pakket ophalen combineren
■Thuisblijven voor uw pakket is verleden tijd Bij bol.com kom je bij AH terecht ipv het postkantoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja dan kan niet overal en die AH daar zijn er ook maar 60 van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op 28 oktober 2011 is het laatste zelfstandige postkantoor, het Utrechtse Hoofdpostkantoor, gesloten. Nu zijn er alleen nog kleine loketten ondergebracht in (voornamelijk) supermarkten, boekwinkels en stations.
Bol.com heeft dus weinig andere keus, dan hun service onder te brengen in de supermarkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Crea, er zijn in mijn dorp al zeker 2 of 3 postagentschappen waarvan 1 in de bruna. Zestig verdeeld over nederland is niets. Dat is geen goed bereik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is nu ook PostMasters in opkomst,een alternatief voor het aloude bekende postkantoor. http://www.postmasters.nl/verzenden
Je kunt de buren.nl Als adres opgeven

De Buren exploiteert onbemande afhaalcentra en -punten voor online aankopen. Al je online aankopen kun je bij de Buren laten afleveren, waardoor je nooit meer een bezorging hoeft te missen. Ook thuis wachten op je bezorging is dus verleden tijd. Je haalt je aankoop af wanneer het jou het beste uitkomt. En het kost je weinig tijd, want er is altijd een vestiging in de buurt.

Wat er ook bezorgd wordt
Wij zijn volledig onafhankelijk en werken in de uitrol samen met webwinkels, pakketdiensten, zelfstandige winkels, supermarkten, winkelcentra en grotere retailketens. Alle pakketten die door deze partners bezorgd worden, kun je dus bij de Buren afhalen.

Fijnmazig netwerk

Het unieke aan onze afhaalpunten is dat ze volledig onbemand zijn en geschikt voor zowel food als non-food. We zijn gestart in Hengelo (o) met 2 pilotstores. We zijn echter druk bezig met de landelijke uitrol van onze onbemande afhaalcentra en -punten. In 2012 zijn we snel doorgegroeid met duizenden kluizen verspreid over heel Nederland. Per mei 2013 hebbeb we al een bereik van 6 miljoen consumenten! Binnen twee jaar, dus in 2014, streven we naar een landelijke dekking. Bekijk hier al onze vestigingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel simpel, geef je werkadres op als afleverpunt.
Gebeurd hier zo vaak tot koelkasten & fietsen aan toe