Is de tijd welke de OV-chippaal aangeeft van invloed op de reiskosten?

Mij is opgevallen dat bij een tramhalte met 4 OV-chippalen er onderling een heel groot tijdverschil is tussen die palen.
Varierend van enkele minuten tot zelfs vele uren!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het tarief wordt bepaald aan de hand van het aantal gereisde kilometers in die zin maakt het dus weinig uit.

Is de halte echter een overstaphalte zou dit wel eens problemen kunnen opleveren.

Aangezien de tijd van uitchecken tot weer opnieuw inchecken maximaal een half uur mag betreffen anders moet er opnieuw het instaptarief betaald worden.

Goed je tarief in de gaten houden dus en eventueel bonnetje laten uitdraaien van je laatste 10 ritreizen en eventueel declareren indien er door dit tijdverschil toch opnieuw een instaptarief in rekening is gebracht.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee. Het gaat om het bereisde traject, bij mijn weten