Onbekend, maar naar verwachting zal dit niet snel gaan veranderen. GVU en Connexxion zijn namelijk toch de aanbesteding al kwijt voor de regio van Utrecht stad en omstreken.
Lijkt mij dat die dan niet verder gaan met dit project en het aan Qbuzz over laten. Voor GVU is het waarschijnlijk al helemaal einde oefening omdat die zich alleen op de stad richtten. Een bedrijf wat stopt zie ik dus niet verder investeren in een techniek.
Qbuzz gaat vanaf december 2011 rijden. Tot die tijd zal er dus naar alle waarschijnlijkheid niets veranderen aan de huidige situatie. Qbuzz is trouwens al niet echt haantje de voorste met het invoeren van de OV-chipkaart, getuige het achterlopen van Noord(-Oost) Nederland hiermee.
Qbuzz komt zelfs met een heel nieuw systeem van OV-abonnementen en kortingskaarten op de proppen bij de overname op 11 december 2011.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is niet bekend. Op alle sites van vervoerders lees je iets als "op termijn verdwijnt de strippenkaart".

Ik heb zelf de indruk, dat het met de invoering vanaf nu weleens wat minder snel zou kunnen gaan. Je leest veel over zaken die toch echt nog niet goed geregeld zijn, en dat o.a. de SP erg actief is, om een te snelle algemene invoering tegen te houden. Nog maar 3 weken geleden is besloten, dat het in het oosten van het land voorlopig niet doorgaat. (zie link)

Ook is het natuurlijk even afwachten wat het nieuwe kabinet gaat doen. Oftewel, of de nieuwe minister van verkeer erg onder de indruk is van al die klachten.

Overigens valt het me op, dat (nog) maar weinig mensen gebruik maken van de strippenkaart. Bijna iedereen "piept" even bij het binnengaan, en verlaten van de bus.
Misschien valt het met de ernst van de klachten toch wel mee?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, er was een voorlopige datum en die is - net zo voorlopig? - weer losgelaten.
Ik stempel nog steeds, tot ze me kunnen uitleggen waarom dezelfde afstand 4 keer afleggen tot 3 verschillende tarieven leidt. Ik wacht sinds juni op antwoord :/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik herinner het me opeens weer. Je vertelde dit, n.a.v. mijn vraag over de chip kaart.
Ze horen het je wel uit te leggen hoor. En als ze het niet kunnen uitleggen is er iets goed mis! Ik heb, ook n.a.v. mijn vorige vraag, me er nog wat verder in verdiept, en ik hoop dat het nog lang duurt voor de strippenkaart ongeldig wordt. Ik ben, voor de ritjes die ik met de bus maak, ongeveer 3 keer zoveel geld kwijt, met die rare ov chip kaart.