Waarom wijst controle van studenten die zich niet hebben ingechekt op niets uit?

Als ik zo om me heen kijk op het station, kan ik de studenten die zich inchecken met OV Chip op een hand tellen. Hoe kan het dat degene die zich niet inchecken geen problemen krijgen op de trein? Hoe wordt het eigenlijk gecontroleerd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (7)

Het kan ook zijn dat ze overstappen he,
en er zal vast nog wel wat controle zijn in de trein , ik heb al van mensen gehoord een boete te hebben gekregen
13 jaar geleden
Je krijgt alleen problemen als er een controle is.
Verder vraag ik me af hoe je kan _zien_ die zich incheckt (anders dan zelf bij de poortjes gaan staan). Kijken ze heel schuldig?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De conducteurs houden de kaart wel degelijk voor hun apparaat. En op het apparaat kunnen ze zien of je ingecheckt bent. Dus ik (student) check wel gewoon in en uit. Boetes daar heb ik geen trek ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij als studenten hoeven niet in- en uit te checken omdat het abonnement voor de OV al betaald is. Ik heb nog geen enkele keer in- of uitgechecked, maar ben vaak gecontroleerd. Er wordt dan gekeken naar de geldigheid van je OV-kaart...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uhm.. naar mijn weten kan/hoef je nog helemaal niet in te checken in de trein met een studenten-OVchipkaart. Dit staat ook heel duidelijk op de site van OV-chipkaart.nl. Dit betekend dat als je een week kaart wilt en je wilt in het weekend met de trein dat je gewoon een kaartje (met korting) moet kopen!
Oftewel; Inchecken hoef nog niet dus vandaar krijgen deze studenten geen problemen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit wordt gecontroleerd dmv een scanner die de conducteur bij zich draagt. Is er niet ingecheckt, volgt uiteraard een boete. Maar heel vaak wordt er niet gecontroleerd, dus nemen ze het risico om gesnapt te worden voor lief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik ze scan komt er te staan of je een week of weekend ov hebt, en aan de hand daarvan kan ik dus zien of je recht hebt om te reizen. In/uitchecken met een studenten - ov in de trein hoeft niet!