Is het voor alle zelfstandige taxichauffeurs in Nederland financieel noodzaak om 's nachts en in het weekend te werken?

Zijn er zelfstandige taxichauffeurs in Nederland die dit werk van 9-5 doen?

13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het kan wel.
Als je zelfstandig ondernemer bent, dan kun je je eigen werktijden bepalen.
Als je je richt op de zakelijke markt, of bijvoorbeeld een busje hebt voor groepsvervoer, dan moet het te doen zijn.

Of het handig is, is een andere vraag.
Het zijn niet de uren waarop het meest te verdienen is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik bedoel dus dat overdag niet de uren zijn waar het meest te verdienen is.

Financiele noodzaak bepaal je zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
De laatste zin gaf de doorslag.

Andere antwoorden (4)

Dat kan wel, maar dan moet je wel goede afspraken hebben met bijv. ziekenfondsen o.i.d.

Toegevoegd na 1 minuut:
zodat je nagenoeg de gehele dag volgeboekt bent.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jc54 Jij hebt net als ik in eerste instantie gelezen
of er taxichauffers zijn die alleen maar overdag werken.
Annswers
13 jaar geleden
ik begrijp de afspraken met ziekenfondsen niet, bedoel je dat zij jou vast als taxi hebben of verzekering?
Ha, die Annswers;

Misschien niet puur uit finaciële noodzaak, maar het is waarschijnlijk wel lucratief. 'S avonds en 's nachts is er met name in grote steden veel vraag naar taxivervoer door het uitgaanspubliek. En misschien is de kans op een flinke fooi ook wel groter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de taxibranche is het op dit moment sowieso lastig, om een goede boterham te verdienen, als je geen contracten hebt afgesloten met andere partijen, zodat je kan leunen op vaste inkomsten.

Overdag is er erg veel concurrentie van het openbaar vervoer. 's Nachts daarentegen zijn er erg veel andere taxichauffeurs op pad. Veel meer dan overdag is mijn idee. Fooien liggen 's nachts trouwens wel beduidend hoger. Met name dronken klanten willen nog wel eens bewust of onbewust met royale fooien op de proppen komen.
13 jaar geleden
Er zijn taxichauffeurs die alleen overdag werken, vaak is dit op contractbasis zodat je een gegarandeerd inkomen hebt.
Veel chauffeurs willen zelf niet meer in de nacht werken vanwege het extra risico wat ze lopen, maar bij het ontbreken van goed openbaar vervoer heb je wel een grotere kans dat je wagen vol komt te zitten en dus eerder en mogelijk meer geld kan verdienen.
Zoals anderen ook al aangeven, vaak is het een vraag-aanbod situatie.