Welk strand is vanuit Utrecht het snelst en makkelijkst te bereiken met openbaar vervoer, als je niet lang wilt hoeven te lopen?

Ik wil morgen naar het strand, vanuit Utrecht, met het openbaar vervoer. Vaak lijkt een station vlak bij het strand te liggen, maar ben je toch nog 30 minuten aan het lopen tot je daadwerkelijk óp het strand bent vanaf de trein/bus.
Welke stations of bushaltes zijn écht dichtbij het strand? En welke zijn vanuit Utrecht dan het dichtstbij?

Alle tips zijn welkom :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
25.1K

Antwoorden (4)

Zandvoort station ligt zowat in zee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Den haag Scheveningen.
30 min met de trein en 10 min met de tram. Die stopt vlak naast het strand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar Zandvoort duurt het een uur, naar het strand van Scheveningen ook een uur. Hoek van Holland is anderhalf uur.

In dit soort gevallen kun je het beste even de reisplanner 9292OV.nl raadplegen.

Toegevoegd na 4 minuten:
In Zandvoort loop je vanaf het station Zandvoort aan Zee zó het strand op; in Den Haag moet je nog even de tram pakken naar de boulevard / Kuhrhaus in Scheveningen. Vanaf die halte loop je ook zo het strand op. Maar qua reistijd maakt het dus niet veel uit of je naar Z. of S. gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wijk aan Zee. Ik ben eens met de trein naar Beverwijk gegaan en vervolgens met de bus naar Wijk aan Zee.
Rockanje. Ik ging eens met de metro van Rotterdam naar Spijkenisse. Dan kan je met de bus via Brielle naar Rockanje. Ik weet niet, of de bus nog uit Spijkenisse vertrekt, anders misschien vanuit Rotterdam Zuidplein.
Egmond aan Zee. Er gaat wel een bus vanuit Alkmaar.
Noordwijk. Vanuit Leiden of Haarlem.
Enzovoorts.