Waarom is besloten, dat een interrailkaart niet gebruikt mag worden in het land waar iemand woont?

Het hoeft toch niets uit te maken waar iemand woont? Gelijke monniken gelijke kappen.

13 jaar geleden

Het beste antwoord

De bedoeling van een Interrailkaart is dat jongeren andere landen kunnen leren kennen voor weinig geld. Als de kaart geldig zou zijn in het eigen land, zou de regeling misbruikt kunnen worden door jongeren die geen andere landen willen bezoeken, maar alleen een goedkoop abonnement zoeken om in eigen land te gebruiken. Daar is de subsidie van de Interrailkaart niet voor bedoeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
corzijlstra
13 jaar geleden
De Interrailkaart is er tegenwoordig niet alleen voor jongeren.
corzijlstra
13 jaar geleden
In een verenigd Europa zou dan toch anders moeten zijn. Verder kan men ook kiezen voor 1 land. Wordt de interrailkaart gesubsidieerd? Zo ja, door wie? Er bestaat ook een Benelux interrailkaart. Daar kan men reizen binnen Nederland, België en Luxemburg. Mooie kaart, maar alleen voor mensen die buiten Nederland, België en Luxemburg wonen. Ik vind toch, dat dat alles wat scheef zit.

Andere antwoorden (1)

Het echte antwoord weet alleen de leverancier van die kaart.

Maar ik vermoed dat dit is zodat men toch nog buiten de kaart extra inkomsten genereert. Je verkoopt hem voor weinig en je "verplicht" om er nog een dagkaart bij te kopen

Overigens een geluk dat je dan in klein Nederland woont en niet in west Frankrijk.