Hij of zij is het niet verplicht, maar het getuigd wel van service als hij of zij het wel doet. Ik denk dat het er een beetje bij hoort
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Ben bang,dat in de randstad niet tot het gebruik hoort. In de "provincie" gebeurt dit nog wel regelmatig. het is natuurlijk geen verplichting, maar een kwestie van behulpzaamheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo is dat. +1
Nee. Zijn enige plicht is om je veilig naar je bestemming te brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje taxi chauffeur die doet dat gewoon.
Daar zou je niet eens om moeten hoeven vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, maar een chauffeur die op een fooi hoopt zal het zeker doen! En aangezien het een slecht betaald beroep is, zal de interesse in fooi groot zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn ARBO-regels die maxima stellen aan wat één persoon tegelijkertijd aan kg. mag tillen. Maar de eerste taxi-chauffeur met een weegschaal in de auto moet ik nog tegenkomen... ;). Bedrijven zijn trouwens niet _verplicht_ zich aan ARBO-regels te houden. Wel bestaat er meer kans op verlies bij een rechtszaak van een bedrijf, als de werknemer het bedrijf aanklaagt omdat ie bijv. elke dag pakjes van 40kg. moest tillen van de baas en nu een kromme rug heeft.

Ik vind dit: als de koffers niet erg zwaar zijn, is er geen probleem. Als de koffers wél erg zwaar zijn: is 't dan wel eerlijk dat je van de chauffeur verlangt om die op te tillen? Stel je voor dat ie dat bij elke rit zou moeten doen. Dan is ie gauw doodop (tenzij ie natuurlijk alleen lange ritten doet - iets wat chauffeurs altijd pogen: mensen die korte ritjes willen, worden vaak afgewimpeld).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij dient het wel te doen, hij is nl dienstverlener, maar of hij het doet is een tweede. Tegenwoordig doen ze geen slag teveel, over het algemeen. Ze horen ook de deur voor je te openen, maar sommigen blijven gewoon zitten.
Die krijgt van mij dan ook geen cent fooi. Er zijn er nog wel hoor die weten hoe het hoort, maar het lijkt wel of het er steeds minder worden. Misschien dat een zelfstandige chauffeur nog je bagage sjouwt en verstouwt, die moet het nl. van de klanten hebben en wil ze graag te klant houden of krijgen. Ook zal het schelen waar hij werkt. In de Randstad bijv. zullen ze onbeschofter zijn dan in een dorp elders of op het platteland. In Amsterdam zijn ze ronduit onbeschoft. Van de 5 zijn er altijd 3 onbeschoft.
Gelukkig zijn er nog steeds chauffeurs die klantgericht zijn en die vriendelijk en voorkomend zijn, maar de kans dat je een chagrijn treft wordt steeds groter.
13 jaar geleden
Als hij/zij wil een goede indruk/voorbeeld laten, dan hij zou het moeten doen. Het is voor zichzelf als eerst. Dat hoort bij elke soortgelijk beroep denk ik. Beleefd zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje fatsoendelijke taxichauffeur zal dat zeker doen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik als student nog taxi reed, hielp ik mijn klanten wel met zware tassen e.d. Het is wel zo netjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het behoord tot één van zijn taken de achterklep van zijn taxi te openen en te helpen de zware koffer of tas daar neer te leggen.