Wat gebeurd er als het maandelijkse overeengekomen bedrag niet op de OV-Chip kaart bijgeschreven kan worden ivm saldotekort?

Is het dan gewoon jammer, volgende maand lukt het misschien wel?
Of krijg je herinneringen en/of boetes?

En wat gebeurd er met een saldo overschot?

Stel je stort automatisch elke maand geld op die kaart, maar je reist in praktijk voor veel minder geld. Kun je een overschot terug laten boeken, of ben je verplicht om het middels reizen met openbaar vervoer op te maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

geen herinnering of boete, wel als je reist zonder gledig reisdocument.
overigens wordt er alleen bijgestort zodra saldo onder €5 komt, dus ook al reis je maanden niet, wordt er niet iedere maand bijgeschreven op de chip

bij beeindigen van je chipkaart kun je saldo hoger dan €5 terug laten storten tegen betaling van 2.50 administratiekosten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij gebeurd er dan gewoon niets. Er wordt niet van je rekening afgeschreven, het saldo wordt niet hoger en de maand erop zal er wel weer geld worden afgeschreven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Word niets van je rekening afgeschreven, maar komt dus ook niets op de ov kaart, dus kun je niet reizen tenzij je er nog saldo op had staan boven de 5 euro