Krijg ik gedeeltelijk korting in dit geval (zie uitleg)?

Ik reis met een OV-chipkaart tussen Groningen en Utrecht, een deel van deze reis vind voor 9.00 uur 's ochtends plaats, een deel na 9.00 uur 's ochtends. Ik heb een NS kaart met voordeelurenabonnement. Krijg ik het deel na 9.00 uur automatisch 40% korting?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Voor de maanden juli en augustus is het makkelijk, want dan is het ook vóór negen uur met korting. Maar hoe dan in september? Op de site van NS kan ik hier geen informatie over vinden. Zou je dan op het station waar de trein als eerste na 9.00 uur stopt moeten uitstappen om uit te checken en opnieuw in te checken voor het kortingstarief? Dat lijkt toch wel erg onwaarschijnlijk. Vraag het maar beter even bij NS zelf na: http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers/service/vragen-en-contact
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee.

Dat kan namelijk niet.

Het systeem kan alleen zien hoe laat jij incheckt, en hoe laat jij uitcheckt. Het systeem kan niet zien hoe laat jouw trein vertrekt en hoe laat jouw trein aankomt.
Cryofiel
13 jaar geleden
Als je maximaal vijf minuten vóór negen uur 'sochtends incheckt (met je OV-chip kortingskaart) dan krijg je de korting, en anders niet.
Dus, ben je slecht ter been, zorg dat je klokslag 8:55 incheckt en ren dan voor je leven op het station in Amsterdam!
Moet je eerder vertrekken en je wil een retourtje Amsterdam - Utrecht, dan was het vroeger handig om een enkeltje A'dam - Hilversum te nemen (zonder korting) en daarbij een enkeltje Hilversum - Amsterdam (over Utrecht) (met korting).
Dat kan nu niet meer.
Nu moet je inchecken in Amsterdam.
Uitchecken in Hilversum.
Zwaaien naar je trein die wegrijdt.
Inchecken in Hilversum
En de volgende trein nemen.

Wat een uitvinding hè, die OV-chipkaart?!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Makkelijker kunnen we het niet maken, wel moeilijker. En dat doen we dan ook!