is het voordringen als je alvast incheckt?

een vriendin van me moest naar haar werk, dus de bus komt eraan en er staat dus iemand voor haar, nou ze stapte de bus in, maar de persoon die voor haar stond moest nog een kaart kopen, wat deed ze ze check alvast in en loop naar voren , dus de buschauffeur had haar terug geroepen omdat hij vond dat ze aan het voordringen is, ze moest het bus eruit, mensen in de bus vonden dat belachelijk omdat ze ook de bus uit moest, iedereen vond het belachelijk, maar de buschauffeur wou niet rijden alleen als ze de bus zou uitstappen, iedereen vond dat belachelijk uiteindelijk moest de politie van pas komen , zij vonden het zelfs belachelijk....maar enfin iedereen doet dat toch gewoon inchecken en alvast dorlopen als er iemand een kaartje koopt daar ga je toch iemand niet het bus uitzetten als ze gewoon incheck, tis niet dat je al een tijdje bij de bakker staat en iemand die net binnen loopt gelijk wordt geholpen....iedereen check alvast in?

Toegevoegd na 15 minuten:
en ze heeft daardoor niet meer kunnen werken en ze werk via uitzendbureau.niet aanwezig! geen geld! en ze is student!!!!

Toegevoegd na 20 uur:
voor alle duidelijk, nee ze heeft geen grote mond gegeven.De politie werd gemeld omdat ze de bus niet wou uitstappen, en iedereen was boos op de buschauffeur omdat hij zo belachelijk reageerde., ik bedoel ze heeft de wet toch niet overtreden. ik bedoel ze werd terug geroepen en met mededeling van je heb voorgedrongen en nu moet je de bus uit.....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (10)

Nee dat is inderdaad geen voordringen. Want in die situatie benadeel je niemand. Hooguit neem je een zitplaats in die zij dan niet meer kan hebben, maar dat is dan pech.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1,inderdaad precies wat je zegt.
Ik vind dat een kaartje kopen bij de buschauffeur en je inchecken bij het apparaat aan de andere kant twee verschillende dingen zijn.

Als je vriendin (onnodig) had staan wachten achter haar voorganger, had ze alleen maar de boel opgehouden. Als er dus genoeg ruimte is om elkaar te passeren en je elkaar niet hindert, is er geen sprake van voordringen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het niet met de vorige antwoorden eens.

Ja, ik vind het wel degelijk voordringen.

Je staat in een rij voor de bus.
Er is maar een ingang, daar kan een persoon door, normaal gesproken.
Niets mee te maken wie er wel of niet een strippenkaart heeft of een OV kaart, of een abonnement, of nog een kaartje moet kopen.
Je gaat gewoon de bus in volgens de volgorde waar je
in de rij staat.

Dat is een kwestie van normaal fatsoen.

Mag je dan ook gewoon met je trajectkaart zwaaien en doorlopen?

Ik heb het ook nog nooit gezien: gewoon inchecken en doorlopen. Hier gebeurt dat echt niet!

Als dat kon en mocht, zouden ze de achterdeur van de bus ook wel als ingang gebruiken en dat is meestal niet het geval. (Behalve voor kinderwagens e.d.)

Blijft het feit dat de reactie van de buschauffeur overdreven is, dat dan weer wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat mensen voor de bus ook al staan te dringen
wil nog niet zeggen dat dat fatsoenlijk is.
Hier in Brabant gaat het over het algemeen behoorlijk netjes.
Die buschauffeur overtreedt de wet, want hij is verplicht iedereen te vervoeren, mits deze betaalt en anderen geen overlast bezorgt. Daar is geen sprake van als je alvast doorloopt, ik heb het de eerste keer zelfs gezegd 'ik check alvast in, ok'. De chauffeur vond dat prima, dat scheelt hem weer stempelen of kaartjes tevoorschijn halen. En daarna heb ik het wel vaker gedaan, gangpad is breed genoeg.

Als ik jouw vriendin was, zou ik het misgelopen geld door het niet kunnen werken terugeisen, de chauffeur heeft hier onwettig gehandeld. Weet niet hoe dat precies moet, maar als het de moeite waard is, zeker doen.

Toegevoegd na 42 minuten:
Met overlast, bedoel ik geweld, dronkenschap of mensen onheus bejegenen (of iets anders in die trant)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op je verhaal afgaand is dit een absurde reactie van de chauffeur. In de tram is het zelfs zo, dat je langs meerdere deuren kan instappen.
Wat we niet uit je verhaal kunnen opmaken is, hoe je vriendin haar voorganger/ster passeerde. Misschien hevig duwend, misschien liep ze de incheck-automaat voorbij met de bedoeling de volgende te nemen en dacht de chauffeur dat ze niet wild inchecken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ik zie dat een vriendin van mij dit heeft geopend ha ! Nou ik ben dus de "voordringer" en even voor de duidelijkheid er was genoeg ruimte om de mensen voor mij te passeren ik heb dus niemand omver geduwd de mensen die voor mij stonden begrepen zelf niet waarom de chauffeur niet gewoon reed dit omdat het toeristen waren spraken ze de nlse taal niet dus die begrepen er geen bal van. Als ik echt had voorgedrongen dan hadden hun toch ook kunnen begrijpen waarom de akelige chauffeur niet reed. Enfin ik heb een brief naar connexxion gestuurd met mijn beklag en wil zeker mijn vergoeding voor mijn gemiste werkdag. Mocht ik het niet krijgen ga ik over tot rechtshulp hier laat ik het niet bij zitten !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat de chauffeur het inchecken in de gaten wil houden, om te controleren of dit allemaal wel correct verloopt. Dit lukt natuurlijk niet, als hij met een andere klant bezig is en er op dat zelfde moment ook mensen doorlopen.

Vind het dus niet vreemd dat hij jou terugroept, om even te controleren of het inchecken wel goed is gegaan. Vind het echter veel te ver gaan, dat hij jou eerst weer helemaal laat uitstappen. Hij gedraagt zich op dat moment meer als kleuterjuf, die een klein kind een standje meent te moeten geven. Zo ga je niet met volwassen mensen om is mijn mening.
13 jaar geleden
Dat zou dan betekenen dat wanneer ik me via internet incheck voor een vliegreis ik ook voordring. nee, het is alleen maar handig, want zo kan de bus weer snel door!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En zij had vast geen grote mond want de politie kwam er aan te pas,toe maar!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, voordringen is het ook wel een beetje, en bovendien zou iedereen die een los kaartje koopt misschien een zitplek missen door alle incheckers? als iemand een beetje gezet is kom je er al haast niet langs, en de buschauffeur heeft geen controle op de incheck als iedereen er maar langs loopt! De reactie van de chauffeur is desondanks wel een beetje overdreven!