Reizen op saldo met een laag saldo, maar wel automatisch opwaarderen..

Ik heb nu sinds kort mijn ov-chipkaart helemaal goed werkend en vind het erg plezierig werken. Maar nu heb ik een vraagje; ik heb op mijn kaart nog ongeveer 7 euro staan, dit is te weinig om het automatisch opladen zijn werk te laten doen (onder 5 euro). En het is te weinig om het basisbedrag van de NS af te schrijven(20 euro) . Moet ik nou eerst weer geld op mijn chipkaart storten of word dat toch automatisch gedaan als ik incheck. Ik kan hier namelijk niks over vinden op de website.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De NS zegt:
'We adviseren inderdaad een automatisch oplaadbedrag van € 20,- als je veel bij NS reist. Dan heb je nooit problemen bij het in- en uitchecken. Heb je een voordeelurenabonnement (instaptarief € 10,-), dan zou je ook genoeg kunnen hebben aan een automatisch oplaadbedrag van € 10,-.
Goed om ook nog te weten: je kunt tot € 4,- 'in de min' staan. dus met een saldo van € 16,- en een instaptarief van € 20,- kun je toch gewoon inchecken.'

Dus in jouw geval zal het inchecken niet lukken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is dus inderdaad nodig om eerst de chipkaart handmatig bij te laden.