Hoe herken je een tijdelijke bushalte?

Op de 9292 app staat dat er binnenkort wegwerkzaamheden zijn rondom de gebruikelijke bushaltes. Ze adviseren om gebruik te maken van de tijdelijke bushalte en vervolgens noemen ze drie straatnamen, waarbij er verder geen specifieke plek meer wordt genoemd. Ik ga ervanuit dat je niet gewoon ergens aan die weg staat te wachten maar wel op een bepaalde plek moet staan voor de bus om te stoppen en mijn vraag is: hoe weet ik nu precies waar ik die tijdelijke bushalte vinden kan?

Picture for question
1.4K

Antwoorden (2)

Een tijdelijke halte heeft op zijn minst een haltebord op een paaltje. Als de tijdelijke halte langer in gebruik is dan bijvoorbeeld een paar weken (soms is een half jaar ook tijdelijk) en/of als de halte noodzakelijk is voor mensen die slecht ter been zijn, wordt soms ook (tijdelijk) een verhoogde stoep aangelegd en/of een bushokje geplaatst.

In dit geval lees je het bericht verkeerd. De 3 straatnamen onder Waar: zijn de namen van de haltes die vervallen.
Er komen 2 nieuwe tijdelijke haltes voor in de plaats, beide in de Lijsterstraat. Eentje ter hoogte van de SM Joostenstraat en eentje ter hoogte van de Reigerstraat. Een halte zal niet midden op het kruispunt zijn, maar altijd een tiental meters ervoor of erna. Ter plaatse van die kruising (Lijsterstraat x Joostenstraat bijvoorbeeld) is snel zichtbaar waar het haltebordje precies staat. Soms wordt het aan een lantaarnpaal bevestigd, als dat niet kan wordt er een paal geplaatst voor het haltebord.
een jaar geleden
Ik weet niet hoe het zit in andere steden en regio's, maar in Brabant hebben tijdelijke haltes altijd een rold bordje ipv blauw.
10 maanden geleden