Ben je ouder dan 65 en reis je met een persoonlijke OV-chipkaart op saldo? Dan reis je altijd met een korting van 34%. Deze korting wordt automatisch verrekend als je in- en uitcheckt tijdens je reis. Deze korting gaat in vanaf de dag dat je 65 bent geworden.
2 jaar geleden
Inekez1
2 jaar geleden
Je krijgt niet 'altijd' korting na je 65e verjaardag. Dit geldt alleen voor bus, tram en metro. Voor treinreizen bij o.a. NS en Arriva zijn andere kortingsmogelijkheden. Ook zijn er aparte regelingen in bepaalde steden. https://9292.nl/nieuws/voordeel/senioren-korting-ov
ronron1212
2 jaar geleden
Inekez1 dank voor je min maar de vraag is vanaf wanneer krijg je korting. Niet welke kortingen krijg je wanneer.
Inekez1
2 jaar geleden
Als je had geantwoord 'de korting gaat in vanaf de dag dat je 65 bent geworden' was het een goed (maar onvolledig) antwoord geweest. Nu geef je extra informatie die suggereert dat er altijd, overal, automatisch korting geldt na de 65e verjaardag. En dat klopt niet.
ronron1212
2 jaar geleden
Inekez1 dit geld voor het gehele ov
https://9292.nl/nieuws/voordeel/senioren-korting-ov
Inekez1
2 jaar geleden
Nee ronron1212, dit geldt NIET voor het hele OV! De (automatische / gratis) leeftijdskorting geldt alleen in bus, tram en metro. Het geldt NIET in de treinen van NS en Arriva. Daar heb je een apart abonnement nodig om korting te krijgen en dat geldt dan nog alleen in daluren en weekend. NS
Automatische leeftijdskorting geldt niet bij NS. Kijk op ns.nl voor kortingsabonnementen. Arriva
Bij Arriva geldt de leeftijdskorting wel voor de bus, maar niet voor de trein. Kijk op arriva.nl voor kortingsabonnementen voor de trein. https://www.ov-chipkaart.nl/vragen-en-antwoorden/ik-ben-65-jaar-of-ouder-of-word-binnenkort-65-jaar.-wat-moet-ik-doen-om-met-korting-te-kunnen-reizen.htm
Vanaf 60 jaar kun je in het openbaar vervoer ouderenkorting krijgen.
Maar in veel gevallen gaat de korting pas in als je 65 jaar bent,
Bron: https://www.leefjepensioen.nl/enkele-65-plus-voordeeltjes-op-een-rij/